Fórum Břitva CZ

Fórum pro muže oddané tradici mokrého holení
Právě je 28 kvě 2018, 09:46

Všechny časy jsou v UTC+02:00

Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 62 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 4 57 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 22 říj 2012, 09:53 
Donátor

Japonské prírodné kamene.

Brúsenie pomocou Japonských prírodných kameňov som si vybral ako svoju cestu dosiahnutia
potrebnej ostrosti na svojich britvách.
Nie som veľký odborník na brúsenie a len prenikám do tajov JNS(Japanese Natural Stones).
Preto budem rád ak doplníte poprípade opravíte moje postrehy,ktoré som získal
s čítania danej problematiky na iných forach a sčasti aj mojími osobnými skúsenosťami.

Na začiatok by sme si mohli vyjasniť niektoré základné pojmy s ktorými sa budeme stretávať.

Honzan-Základný kameň -je to kameň na ktorom brúsime
Nagura-malé kamene,ktorými vytvárame na základnom kameni brúsnu kašu,sú mäkkšie ako základný kameň
Tomonagura-Je to časť základného kameňa,alebo kameň približne rovnakej tvrdosti ako základný kameň
__________________trením o základný kemeň sa uvolňujú častice základného kameňa
Brúsna kaša-brúsny kal-slurry-Je to kaša ktorá vzniká trením nagury/tomonagury o základný kameň
_____________________________ podľa toho akú naguru používame meníme vlastnosti brúsnej kaše,napr.kaša z Botan
_____________________________nagury bude mať väčší brúsny účinok ako z tomonagury Ozuku,prvá sa bude
_____________________________používať na vyhladenie ostria po postavení britu na kameni gritu 1000.Druhá na záverečné
_____________________________vyleštenie ostria pred brúsením na čistom kameni s vodou.

Brúsenie na JNS (Japonských prírodných kameňoch) by som rozdelil do troch skupín.
1.Brusenie na základnom kameni s pomocou nagúr:a;brúsenie pomocou Mikawa Shiro Nagura (Koma, Mejiro, Tenjyou, Botan)
___________________________________________b;brúsenie pomocou nagúr postupne jemnejšíchi napr.(Aoto,Tsushima,Ohira)
2.Brúsenie pomocou základných kameňov postupne jemnejších