Fórum Břitva CZ
http://forum.britva.cz/

Broušení břitvy vyrobené z oceli K390
http://forum.britva.cz/viewtopic.php?f=13&t=3042
Stránka 1 z 1

Autor:  milosk [ 21 dub 2018, 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Broušení břitvy vyrobené z oceli K390

Ahoj,prosím o radu,možná jste so vsimli,vyrobil jsem kamisori z K390 60 HRc,a ted mam problém s brpusenim. Už se tim zabyvam 2 dny bez úspěchu. Mam cinany umělé 1000/4000 a 10000, včera mi dorazil suehiro 6000. Jde o to,ze suehiro je super,ale tím v rozumnem case nedosáhnu na to abych opravil,co způsobilo ti cinani. Vse je ok, udelam kasicku,jako kdyz brousim noze,když to dam pod lupu tak brit vypadá jako by byl opiskovan,nemá ryhy ale vylozene tecky,nechápu to. Na uuehiru se to da postupně slestovat,ale je to nekonečné. Zkusil jsem hrubovat tyrolitem,ale ten matros po tom klouže jak sklo. Zjevne mam spatne kameny,na noze jsou ale obstojne,i na japonce,jen k390 je problém, a nebo na k390 nelze dosáhnout správné jedovatosti. Co si o tom myslíte?

Autor:  irenko [ 22 dub 2018, 12:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: broušení K390

kedysi som brúsil BOKER Damascus 5/8
Příloha:
boker damast forum.jpg
bola tvrdá jak sviň :? a jediné, čo na ňu platilo bola Naniva chosera 1000 a
potom pokračovanie, japonské nagury a brúsenie na nagurách ako mi ukázal
kolega ater
pokiaľ som brúsil štandardne, alebo napríklad na belgičanoch, nebola dostatočne jedovatá 8-)

chce to poriadne kamene, brúsenie nožov a britiev je dosť odlišné a dobré kamene
na nože nie sú zárukou toho , že budú OK aj na britvy

Autor:  milosk [ 22 dub 2018, 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: broušení K390

Potvrzuji , na diamantu 400 jsem.udelal ostri co kosili chlupy a ani známka po tupkach na povrchu britu. Pote jsem.sel rovnou na suehiro 6000 ale trvalo by to moc dlouho to dodělat,ale břitva je jedovatá a ostri pěkné,ale doladovat to zatím nebudu,nechal bych na tom ruce a hlavně zada. Objednal jsem diamanty 1000 a 3000,a předpokládám,ze pak to půjde do finále.

Autor:  ater [ 24 dub 2018, 21:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Broušení břitvy vyrobené z oceli K390

Citace:
Mam cinany umělé 1000/4000 a 10000
To jsou jaké umělé kameny?

Tečky většinou vznikají při špatném tepelném zpracování. Na linii ostří to nic nedělá? Jak jsou ty tečky velké? Nevím jestli to diamantovými brousky zachráníš, vždycky je stěžejní mít dobrý kámen #1000 na kterém vytvaruješ fazetku, diamantové brousky dělají moc velké vrypy, které pak budeš dlouho odstraňovat.

Autor:  milosk [ 24 dub 2018, 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Broušení břitvy vyrobené z oceli K390

Ano,umělé,korund,oxid hliníku. Mas určitě pravdu s tim kamenem,ale lepsi je mit pilku nez to co mam a diamant mne vysel 5x levněji nez pořádný korund. Ty tečky dělali jen ti cinani,tyrolit ne,ale zase nebral skoro nic. Zvetsovak mam 60x, tečky byly o velikosti,když porovnám sirku fasetky,tak asi 0,1mm,jedna vedle druhé.bohužel to nemam jak vyfotit.casem něco našetřím a pořídím další cerax,ted to ale musím nějak vykutit,i kdybych měl udělat novou břitvu.
Zkusil jsem to vyfotit,jsou tam znát ty tečky,bral jsem to ještě na zkoušku nagurou na bridlici ale není to ono

Autor:  Bob76 [ 24 dub 2018, 22:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Broušení břitvy vyrobené z oceli K390

Možná že by ty Nagury byly lepší na Guangxi kamenech,jsou o dost tvrdší než břidlice. .viewtopic.php?f=10&t=370

Autor:  ater [ 25 dub 2018, 01:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Broušení břitvy vyrobené z oceli K390

Ty tečky jsou prohlubně? Jak probíhalo tepelný zpracování? Místo ceraxu se na 1k podívej po Naniwa Professional. Na problematický břitvy, kde se ostří vydroluje atp. nejsou vhodné tvrdé kameny, ani pokud jsou použity kaše. Kaše není taky vhodná. Některé kaše pomohou zrychlit úběr a to přesně myslel Irenko.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/