Fórum Břitva CZ

Fórum pro gentlemany oddané tradici holení břitvou
Právě je 20 říj 2017, 07:09

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 12 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Raznice na podlozky
PříspěvekNapsal: 18 bře 2009, 20:27 
Offline
Mistr Mentor

Registrován: 05 pro 2008, 21:44
Příspěvky: 1735
Tak konecne jsem sehnal stribronikl na nytky a podlozky. Nanestesti nemam trubicku mam plech 0,1 na vymezovaci podlozky a 0,6mm na vlastni podlozky. S tim tensim plechem nemam problem pouziju normalni prubojnik na kuzi. Problem mi dela ten 0,6. Nechce se mi to vrtat a vyrezavat. Nevi nekdo jak vyrobit raznici pokud mozno na kolene? Premyslel jsem pouzit pevnostni srouby G8 jestli mi pujdou stahnout na tak maly prumer, odvrtat stredy a nejak zakalit. Pak vyrobit podkovu kterou na otevrene strane svrtat a vyriznout zavit korespondujici se zavitem pouziteho sroubu. Nasroubovat dva stejny srouby proti sobe a mezi ne vrazit ten plech a dotahovat a dotahovat az se to prorizne. Kazda rada je dobra. Dekuji.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Raznice na podlozky
PříspěvekNapsal: 24 dub 2010, 16:14 
Offline
Donátor

Registrován: 23 bře 2009, 08:09
Příspěvky: 1000
Bydliště: Velim
Na tento postup potřebuješ dva přípravky, jeden, kterým vyrazíš středový otvor. A druhý, kde je uprostřed vodící čep, na který navlékneš plech vyraženým otvorem a vysekneš jím vnější obvod podložky. Jen tak bude zaručena souosost.

_________________
671 grains of diplomacy-.50 BMG


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Raznice na podlozky
PříspěvekNapsal: 24 dub 2010, 22:55 
Offline
Mistr Mentor

Registrován: 05 pro 2008, 21:44
Příspěvky: 1735
Nanestesti to zatim moc nefunguje, protoze poradnou raznici nemam a v tom co mam se to protaci a natahuje, ale uvidime snad najdu nejakou flignu.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Raznice na podlozky
PříspěvekNapsal: 25 dub 2010, 07:46 
Offline
Donátor

Registrován: 23 bře 2009, 08:09
Příspěvky: 1000
Bydliště: Velim
tak jedině udělat raznici ze dvou kusů, aby se činný konec protáčel volně na přítlačném šroubu.

_________________
671 grains of diplomacy-.50 BMG


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Raznice na podlozky
PříspěvekNapsal: 25 dub 2010, 10:07 
Offline
Donátor
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 2008, 17:28
Příspěvky: 681
Bydliště: Praha
Zdravím...vystřihovat podložky "na koleně" a sám není zas až taková legrace..buď potřebuješ dva přípravky, jak tu bylo popsáno, nebo přípravek jeden. U toho je prostřižení postupné, nebo najednou oba otvory, za použití vyhazovačů vystřiženého materiálu.To je ale cenově a konstrukčně záležitost provozu, kde se cena přípravku rozmělní v tisících kusů výrobků... V každém případě je nutné mít razník umístěný ve vedení které je souosé s prostřihávaným otvorem.Přípravek, i když je "malý", je náročný na výrobu, kdy jsi nucen dodržovat tuhost přípravku, tolerance mezi tazníkem a raznicí, podle síly a druhu zpracovávaného materiálu. Jinak se ti bude materiál natahovat do grotu a trhat a ujíždět, nikoliv stříhat.V tvém případě něco okolo 0.1..až 0.2 mm..to je něco přes 0.05..až 0.1 mm na stranu.V tabulkách se dohledá... Činné části přípravku jsou z nástrojové oceli...19312...?..zakalené a nabroušené..Na koleně bych to viděl spíš jako "svěrku"...ve které je v horní části vedení pro razník a dole raznice. mezi ně by se vkládal střihaný materiál....Otvory vytočené společně, aby byla zajištěna souosost ! Razník i raznice by mohli být kulaté, výměnné.....Raznice zapuštěná v kruhovém otvoru a zajištěná broušenými kalenými kolíky.... Vystřihnout v pásu materiálu řadu malých otvorů...vyměnit razník s raznicí. Na razníku by byl ve středu čep o průměru malého otvoru na který by se navléknul materiál a prostřihnul by se velký průměr..Jedna z možných variant...

_________________
Nastal čas, kdy nové nevyhovující je nahrazováno starým osvědčeným.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Raznice na podlozky
PříspěvekNapsal: 25 dub 2010, 23:03 
Offline
Mistr Mentor

Registrován: 05 pro 2008, 21:44
Příspěvky: 1735
Ano toto jsou ty "dostupne postupy". Nanestesti nejsem od zeleza a tady se ani do poradne dilny nedostanu. A ta co by byla dostupna je pouze 150 mil daleko a musel bych tam byt v pracovni den. Takze porad zkousim.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Raznice na podlozky
PříspěvekNapsal: 25 dub 2010, 23:17 
Offline
Mistr Mentor
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2008, 19:29
Příspěvky: 3777
Bydliště: Česká Lípa
Zatím řeším problém podložek roznýtováváním silnějších mosazných (0.4) na slabé pomocí kladívka a kovadlinky. :cry:
8-)

_________________
Břitva je jako život - dokud máš pevnou ruku, nemusíš mít obavy.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Raznice na podlozky
PříspěvekNapsal: 26 dub 2010, 06:17 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 13 lis 2008, 15:29
Příspěvky: 2976
Safra :shock:


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Raznice na podlozky
PříspěvekNapsal: 26 dub 2010, 07:57 
Offline
Donátor
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 2008, 17:28
Příspěvky: 681
Bydliště: Praha
Ano..ty možnosti jsou náročnější...ale omlouvám se..mám pohled zdeformovaný fabrikou, kde se to takhle dělalo, když se to tam "tehdy dělalo"...holt čas oponou trhnul....tak jinak.Ona síla materiálu 0.6mm není zas až taková folie, chce to "nějakou" sílu střihu ! A střihat průměr 2..3mm doma je hloupost...malou dírku vyvrtáš...to by problém být nemusel...vrtáky seřeneš běžně v rozměrech po desetinách. Otázka jakou máš vrtačku. Malá stojanová s dobrým vedením by asi byla nutný základ. A pak by to chtělo buď "drážkovací" frézu o průměru větším nežli potřebuješ asi tak o ..4 mm.Vypadá podobně jako krátký vrták bez špičky, ale na rozdíl od vrtáku je kalená i stopka, tak že se neohne.....ale raděj praskne....nebo ubrousit vrták do roviny/třeba desítku/, ale krátký, aby měl tuhost! a neuhnul! .. Na té si nechat obrousit čelo, ale na jedné straně ponechat břit jako u vykružováku.To by musel brusič v ruce. Nebo nechat vysoustružit osazenou kulatinu na průměr vnějšího rozměru podložky s otvorem uprostřed, do kterého se nasadí čep jako vedení v malé dírce. Na obvod přivařit mosazí kousek vidiového plátku /pokud máš možnost nechat to nabrousit na diamantovém kotouči/, nebo kousek rychlořezky...nabrousit... A :Upneš materiál, malá dírka, přehodíš frézu a vypíchneš věší průměr..a máš jednu podložku.Povolíš materiál..a tak dál B: vyvrtáš malé dírky, nasadíš vykružovák, najedeš středícím čepem do dírky , a vypíchneš../V obou případech malý důlčík, aby vrtáček neujel ke straně/ .A potom už jen srazit hrany..Hezky se to povídá, když se pohybuješ v rozměrech centimetru a výš...v milimetrech náročnost výroby přípravečku a výroby podložky "trochu" narůstá....V každém případě konzultovat s tím, kdo bude vykružováček dělat nebo frézu brousit..i ta malá fréza osmička něco stojí..třeba seženeš v brusírně starou obroušenou z většího průměru..ale spíš bych to viděl na ten vykružovák..A nežli do toho vrazíš korunu nákladů, konzultovat s tím, kdo ti to bude vyrábět /ten vykružováček/..Známej ti to udělá zadarmo, proto je kamarád..a bude zvědavej..no a ofic dílna za dlouhý peníz.Dej vědět

_________________
Nastal čas, kdy nové nevyhovující je nahrazováno starým osvědčeným.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Raznice na podlozky
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2012, 20:32 
Offline

Registrován: 04 dub 2012, 10:49
Příspěvky: 68
...ahoj mistři nejostřejších věcí na světě...pro mě není problém vystříhat kolečka plechu,a vyrobit i postupovou matrici-raznici...se sílou mosazi,bronzu,nebo jiného měkkého (či žíhatelného) materiálu není vůbec problém,jenom bych chtěl vědět,jestli by byl zájem...kdokoliv mi může poslat nákresy,jak by si to představoval a z jakého materiálu...mám lis,koulák a ten si nechá něco líbit...prosím,neberte to jako inzerci,jenom bych vám chtěl pomoc ve vašem nadšení pro břitvy,které s váma sdílím už delší dobu...abych byl přesný,podobnou nabídku jsem poslal i Petrovi...a také vím,že začátky budou tak nějak svízelné,metoda pokus-omyl...


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 12 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz
[ GZIP: Off ]