Fórum Břitva CZ

Fórum pro muže oddané tradici mokrého holení
Právě je 25 zář 2018, 16:35

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 10 příspěvků ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Rez pod perletí na krčku břitvy
PříspěvekNapsal: 04 úno 2018, 12:56 
Offline

Registrován: 30 kvě 2014, 22:31
Příspěvky: 29
Zdravím všechny břitevníky,

mám břitvu kterou bych chtěl zrenovovat a očistit od rzi. Břitva má ale na krčku perleťové obložení, zpod kterého vylézá dost rzi. Chtěl bych tedy obložení sundat, čepel kompletně vyčistit a vyleštit a pak obložení opět vrátit. Problém je, že nevím jak toto obložení z čepele sundat aniž bych ho poškodil. Na dvou místech (viz foto) jsou vidět dva "nýtky". Jsou to doopravdy nýtky, které jsou prostrčené skrz a bylo by je možné vytlačit ven, nebo to jsou jen sloupky které drží perleť na svém místě a ta je ke krčku přilepena?

Nemáte někdo z Vás zkušenosti s renovací podobné břitvy? Nemáte nápady jak toto obložení šetrně sundat abych ho neponičil?

Děkuji za každou odpověď


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Rez pod perletí na krčku břitvy
PříspěvekNapsal: 04 úno 2018, 14:29 
Offline
Mistr Mentor
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2008, 19:29
Příspěvky: 3867
Bydliště: Česká Lípa
Tady je ukázka jak to obložení čepele vypadá když jsem vyráběl nové. Jsou to poslední snímky na této stránce.
8-)

_________________
Břitva je jako život - dokud máš pevnou ruku, nemusíš mít obavy.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Rez pod perletí na krčku břitvy
PříspěvekNapsal: 04 úno 2018, 20:08 
Offline

Registrován: 30 kvě 2014, 22:31
Příspěvky: 29
Díky za rychlou odpověď, nýtky jsem klasicky odvrtal a obložení je sundané bez poškození.
Nemáte ještě nějaký tip jak zabránit natečení vody mezi krček a obložení? Sice u svých břitev nenamáčím nic kromě čepele, ale stát se to omylem může a pak se voda bude dostávat těžko pryč.
Napadlo mě třeba použití čirého dvousložkového epoxidového lepidla, ale nevím jestli to nebude spíše naškodu, voda která tam náhodou zateče bude mít o to méně místa kudy se odpařit ven.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Rez pod perletí na krčku břitvy
PříspěvekNapsal: 04 úno 2018, 20:14 
Offline

Registrován: 15 dub 2016, 09:38
Příspěvky: 326
Bydliště: Uherské Hradiště
Pokud to necháš volně,tak tam voda nateče vždy a bude rezivět.Když tam dáš lepidlo,bude to nerozebiratelné,teď si vyber :-)


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Rez pod perletí na krčku břitvy
PříspěvekNapsal: 04 úno 2018, 20:42 
Offline
Mistr Mentor
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2008, 19:29
Příspěvky: 3867
Bydliště: Česká Lípa
Buď chemická úprava boků ramínka (niklování a pod.) nebo "jen" zbavit rzi, naleštit a napustit velmi řídkým olejem obojí, jak kov, tak i perleť a pak sestavit. Pak už je to jen na obnovování mastnoty ramínka. Jinak není dobré tam nic dávat navíc (lepidla) protože vše se velmi záhy uvolní od kovu a vesele (pazdrát) rezne.
8-)

_________________
Břitva je jako život - dokud máš pevnou ruku, nemusíš mít obavy.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Rez pod perletí na krčku břitvy
PříspěvekNapsal: 05 úno 2018, 10:48 
Offline

Registrován: 30 kvě 2014, 22:31
Příspěvky: 29
Trošku jsem hledal na internetu a našel jsem různé niklovací lázně pro niklování za tepla. Většinou ale niklovaný předmět musí být ponořený 10 a více minut v lázni o teplotě 85-95°C. To se obávám, abych břitvu náhodou nepopustil a nezbavil tvrdosti. Nevíte od kolika stupňů celsia hrozí popuštění?


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Rez pod perletí na krčku břitvy
PříspěvekNapsal: 05 úno 2018, 11:22 
Offline
Mistr Mentor
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2008, 19:29
Příspěvky: 3867
Bydliště: Česká Lípa
U Břitev začíná popouštění na 80°C a pokud nemáš studené niklování (černo-šedé), tak jen dobře zaleštit a olej.

_________________
Břitva je jako život - dokud máš pevnou ruku, nemusíš mít obavy.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Rez pod perletí na krčku břitvy
PříspěvekNapsal: 06 úno 2018, 23:59 
Offline

Registrován: 10 lis 2011, 22:39
Příspěvky: 694
@mario: Když jsem narážel na svojí britvu mosazný hřbet tak jsem chtěl meziprostor (vznikl díky pár nerovnostem) vyplnit aby se tam nedržela voda a nakonec jsem použil docela obyčejné epoxidové lepidlo UHU PLUS 5 min schnellfest a min 2 roky to nic nedělá tj. nerezne. Oba povrchy jsem zbrousil papírem P400 a před lepením odmastil acetonem (stačil by i tech. líh) a lepil v rukavicích aby se do spoje nedostala mastnota z rukou. V tvém případě by to chtělo najít stejný materiál jako obložení a zkusit ho nalepit na kov. Vypadá to na perleť s podkladem a nebo imitaci. Lepení umělých hmot je často loterie a pokud tato bude mít nízkou povrchovou energii tak budeš muset použít LSE Primer (nátěr) na její zvýšení, jinak to držet nebude. A nebo použít epoxidové lepidlo na LSE materiály. Lepení bude mít význam jen pokud vyplníš prostor mezi ramínkem a obložením tj. voda se tam nedostane.

S lepením obložením praktické zkušenost nemam takže to ber jen jako informace pro rozhodování se co s tím. Mě se jeví jako nejlepší to vyčistit a nechat jak to bylo původně, slepené to nebude rozebíratelné, pokovení bude na rozhraních vidět.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Rez pod perletí na krčku břitvy
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018, 17:30 
Offline

Registrován: 30 kvě 2014, 22:31
Příspěvky: 29
@ater: Nevím co je to za materiál to obložení. Můžu říct jen, že když jsem ho sundal, překvapilo mě jak je těžké. Vůbec bych to nečekal. A nýtku fungujícího jako čep je trošku vyštíplé/udrolené. Váhou a tím vydrolením mi připomíná kámen. Nevím jak se chová skutečná perleť ani její imitace.

@PetrS: 80°C to mě překvapilo. To je dost málo. Asi to opravdu snýtuji jen tak jak to je + olej. A budu dávat pozor abych to nenamáčel. Ostatní řešení můžou nadělat paseku. Navíc když to jen snýtkuju, půjde to kdykoli rozebrat kdyby byl nějaký problém. Niklování za studena nemám, neznám :D a navíc jak říká ater, bylo by vidět na rozhraních.
U toho oleje, můžu použít balistol? Rozhoduji se mezi balistolem a hodinářským č.4. S hodinářským mám dobré zkušenosti, s balistolem také, ale nepoužívám ho tak dlouho a tak nevím jak se chová za rok za dva.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Rez pod perletí na krčku břitvy
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018, 17:52 
Offline
Mistr Mentor
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2008, 19:29
Příspěvky: 3867
Bydliště: Česká Lípa
Ballistol pozvolna vysychá, tedy houstne, ale zas až tak nemění své konzervační vlastnosti. Důležité je, že máš možnost při každém olejování čepele tam špetku vmáznout okolo té perleti. On se vsákne k tomu původnímu a opět ucpe případné mezírky.
Perleť sama o sobě je pěkně těžký materiál, cca jako poloprůsvitný porcelán a je taky tak křehký a snadno praská. Běžně známe perleťové šupiny malé tloušťky, ale ve skutečnosti ji lze mít i pěkně tlustou. Dnes se spíše setkáváme s perletí umělou která je velmi špatně rozlišitelná od pravé. Na Břitvy se dávala perleť pravá, tehdy se ještě dělaly věci poctivě. Až budeš nýtovat, tak jeden špatný ťuk a je zle.
Přeji Ti ruku hedvábnou, oko sokolí a ťuk jak tlukot křídel motýlích.

_________________
Břitva je jako život - dokud máš pevnou ruku, nemusíš mít obavy.


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 10 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz
[ GZIP: Off ]