Fórum Břitva CZ & SK

Fórum pro chlapy holící se jediným ostřím
Poslední návštěva: 23 bře 2019, 23:51 Právě je 23 bře 2019, 23:51

Všechny časy jsou v UTC+01:00




 [ 7 příspěvků ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: střenky z dreva, klínek
PříspěvekNapsal: 11 led 2019, 22:09 
Offline

Registrován: 07 led 2019, 00:37
Příspěvky: 9
Zdravím .
Pred pár dňami som si kúpil prvú novú britvu. Keďže som nevedel, či ma to chytí, tak som nechcel zbytočne investovať do moc drahej, zvolil som Ralf Aust 5/4 s plastovou strenkou. Všimol som si, že na jednom konci je trochu naprasklá - chvílu som rozmýšľal, že ju reklamujem, no nakoľko mám dost remeselných skúsenosti s drevom aj plastom a taktiež potrebné vybavenie - zhodnotil som zhotovenie nových streniek na cca pol dňa práce.
Mám akurát pár otázok:
1. uvažujem o ebenovom dreve - keď som prechádzal fórum našiel som, že hrúbka u dravených streniek sa pohybuje okolo 3,5 mm. Ebenové drevo je dosť tvrdé a taktiež som sa v inom vlákne tohoto fóra dozvedel, že v niektorých prípadoch je klínek menej klinovitý, niekedy dokonca rovný - predpokladám, že je to práva v prípadoch keď je materiál streniek málo pružný. Takže prvá otázka znie: v prípade, že budú strenky z ebenového dreva - aký by mal byť u toho klínek.

2. aká forma konzervácie drevených streniek je nalepšia? Celkom som začal skúmať možnosť stabilizácie, len neviem ako je to so stabilizáciou tvrdého ebenu. Prípdne akú úpravu by ste volili pre ochranu dreva?

Dík za pripomienky
Peter

_________________
PeterD
Sú muži ktorí sa neholia, sú muži ktorí sa holia pretože musia a sú muži ktorí sa holia britvou.


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku: Re: střenky z dreva, klínek
PříspěvekNapsal: 15 led 2019, 08:28 
Offline

Registrován: 10 lis 2011, 22:39
Příspěvky: 734
@Peter: Měl jsi břitvu reklamovat, pokud jsou naprasklé střenky u pivot nýtku tak bude něco špatně. Často je to tím, že je nýtek moc utažený protože nešla břitva vycentrovat do střenek. Když se koukneš na čepel je rovná v celé délce?


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku: Re: střenky z dreva, klínek
PříspěvekNapsal: 25 úno 2019, 11:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2018, 07:11
Příspěvky: 134
Bydliště: Týn nad Vltavou
Výroba tenkého klínku bez újmy prstů?
.. jiné vlákno na toto téma jsem nenašel, tak dotaz asi sem.
Zajímá mě, jak šmoulíte ten pidi tenký klínek. Já v počátku ledna 19 jsem na zkoušku vyráběl 2 kusy z akrylu, tl. 5 mm a smirkoval na 1,5 – 2,0 mm a byl to děs na x hodin, ale zejména osmirkované polštářky na 3 prstech. Tak jem čekal do teď až mi přijde mini vrtačka (Drill).
Nyní jsme využil Drill na hrubé stáhnutí tloušťky polotovaru dřevěného klínku k cca 2 – 2,5 mm. Ale přesto finální tvar úkosu a zejména ROVINNOST – jemně a s přítlakem na smirku, opět jsme si trochu ojel polštářky na prstech.
Vše se mi povedlo, až na ty prsty.. :o
--
Tak mě zajímá – jak tu plochu klínku tl. 2 - 1,5.. mm na smirku rovnáte, není na to nějaký fígl???
F


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku: Re: střenky z dreva, klínek
PříspěvekNapsal: 26 úno 2019, 18:50 
Offline

Registrován: 10 lis 2011, 22:39
Příspěvky: 734
Já to dělám tak že mám oboustrannou pásku na koberce, nalepim na prsty a pak se mi na prst příchutí to co chci brousit, nebrousim ale moc ručně, většinou na pásové brusce, kde se dá udělat rovina, jde to ale i na vrtacce s brusným kotoučem (na suchej zip a nějakej rovnej a tvrdej). Pásku měním potom co přestane lepit, to nastane když se zanese pilinama.
Dobrá páska je tessa extra strong, ale budou fungovat i jina.

Jinak na ochranu prstů jsou 3M ochranné pásky na prsty, používaji to zlatnici, já to nemám tak nemohu říct jak dobře to funguje.


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku: Re: střenky z dreva, klínek
PříspěvekNapsal: 27 úno 2019, 08:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2018, 07:11
Příspěvky: 134
Bydliště: Týn nad Vltavou
Ater - díky moc za radu, jak triviální a účinné, použiji to. F


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku: Re: střenky z dreva, klínek
PříspěvekNapsal: 02 bře 2019, 10:14 
Offline

Registrován: 06 kvě 2015, 13:09
Příspěvky: 101
Citace:
Tak mě zajímá – jak tu plochu klínku tl. 2 - 1,5.. mm na smirku rovnáte, není na to nějaký fígl???
F
Pokiaľ robíš klinek drevený, tak nechať drevo v dĺžke cca 200mm, profil aký potrebuješ + nadmiera (napr. 40 X 5). alebo kľudne hrubšie a brúsený koniec na hrubo upravíš dlátom, hoblíkom. Potom na pásovke vybrúsiš požadovaný klin aj tvar profilu, aby pasoval do čreniek a na koniec usekneš dlátom, alebo lupienková píla, ostrý nôž ... Ja by som nerobil na hotovo - nechal by som nadmieru a ručne dobrúsil po zosadení a znitovaní.

_________________
Väčšina sa väčšinou mýli. U mě dobrý.


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku: Re: střenky z dreva, klínek
PříspěvekNapsal: 02 bře 2019, 18:10 
Offline

Registrován: 12 kvě 2014, 09:35
Příspěvky: 506
Bydliště: Plzeň jih
Pásová bruska je nejoptimálnější volbou. Já osobně pásovku nevlastním. Pokud nemáš úplně levý ruce, tak se dá i jinak a mechanizovaně. Já mám malou flexu 125mm a na ní hodím kotouček smirku na suchý zip, výhoda je, že je podložka pod smirkem rovná. Sice to není jako na pásovce, ale dá se v pohodě použít. Zapomněl jsem dodat, že mám flexu s regulací otáček. Kdyby si použil brusku bez regulace, tak s 11.000 ot/min se moc precizně pracovat nedá. Oboustrannou pásku jsem již od kolegů pochytil dávno tuším někdy na jarním srazu a dost mi snažení ulehčuje.


Nahoru
   
 
 [ 7 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: CCBot [Bot] a 0 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: 

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz
[ GZIP: Off ]