Pomoc s výrobou dřevěných střenek

Vše kol výroby renovace a střenek
Uživatelský avatar
PetrS
mentor
Příspěvky: 4178
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Pomoc s výrobou dřevěných střenek

Příspěvek od PetrS »

Udělej fotky ať se též pokocháme.
Jinak, co jsem psal, tak mám prakticky ověřeno, nikoliv vymyšleno...
8-)

vsezved
Příspěvky: 592
Registrován: 12 kvě 2014, 09:35

Re: Pomoc s výrobou dřevěných střenek

Příspěvek od vsezved »

Momentálně nejsem doma, foto udělám o víkendu. Nechtělo se mi to fotit pod umělým světlem. Ještě přemýšlím zda se pustím do vlastní výroby nýtků, ale po zkušenosti možná nyní šáhnu po něčem z ebay. Hodně se mi na tom jasanu zalíbila kombinace tmavé jádrové dřevo a světlý klínek ze stejného stromu a vůbec nevadí ztmavnutí, které udělal olej, spíše bych řekl, že je to k lepšímu.

Uživatelský avatar
PetrS
mentor
Příspěvky: 4178
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Pomoc s výrobou dřevěných střenek

Příspěvek od PetrS »

Jasan umí nádhernou kresbu a po napuštění ještě vynikne. Některé části mají stejné "vlnění" jako snakewood jen ve světle krémovém provedení. Ale je problém tuto část najít, zatím to byla spíše náhoda, ale nádherná.

vsezved
Příspěvky: 592
Registrován: 12 kvě 2014, 09:35

Re: Pomoc s výrobou dřevěných střenek

Příspěvek od vsezved »

Před chvílí sem se vrátil domů a byl sem jak na trní. Vzal jsem lahvičku s rozpuštěným včelím voskem, povrch po fermeži jsem malinko přelíznul papírem 2500 a nanesl včelí vosk. Bez stativu na umělém světle bez blesku se mi dost blbě fotilo, ale přikládám alespoň 1 fotečku. Barvy určitě na moniitoru nebudou přesné, po nahrání do fóra je na svém monitoru vidím dost rozdílně oproti photoshopu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

ater
mistr brusič
Příspěvky: 792
Registrován: 10 lis 2011, 22:39

Re: Pomoc s výrobou dřevěných střenek

Příspěvek od ater »

@vsezved: Možná jsi měl před vlepením klínku vyvrtat díry pro pivot nýtky, já to tak dělám a jde to o dost líp, většinou si je udělám ještě než zaoblím střenky, je tak lehké vyvrtat díru kolmo.

Klínek máš alespoň trochu do klínu? Moc to na fotce není vidět. Není to nutnost, ale mě to tak ze zkušenosti mnohem líp funguje.

Jinak vypadají střenky moc hezky.

Uživatelský avatar
PetrS
mentor
Příspěvky: 4178
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Pomoc s výrobou dřevěných střenek

Příspěvek od PetrS »

Nádherná kresba a to ještě počkej až Ti vyzraje. Barva se pak ještě více prokreslí a v odpoledním slunci začne opalizovat.

vsezved
Příspěvky: 592
Registrován: 12 kvě 2014, 09:35

Re: Pomoc s výrobou dřevěných střenek

Příspěvek od vsezved »

Klínek je vyroben sešikmen směrem dozadu a aby i mírně rozevíral střenky z vrchu. Když tak na to koukám možná jsem mohl materiál ještě trochu ztenčit, aby střenky více pracovaly, ale k tomu se časem taky dopracuji, toto jsou moje druhé střenky. Jsou připraveny pro břitvu E.O.B 777, Wald Solingen Janissaire, šířky 13/16. V týdnu by mi měli přijít nějaké hotové nýtky s podložkou s trubičkou, což je jeden z důvodů proč jsem ještě nevrtal a vím, že je to celkem piplačka. Až bude hotovo, tak mám v mrazáku připravenou telecí kost a už se na další práci moc těším.

Uživatelský avatar
PetrS
mentor
Příspěvky: 4178
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Pomoc s výrobou dřevěných střenek

Příspěvek od PetrS »

Střenky z kosti mají při výrobě jednu "báječnou" výhodu.
Veškerý prach z kosti nemusíš hledat, je perfektně usazený v záclonách...
:roll:

ater
mistr brusič
Příspěvky: 792
Registrován: 10 lis 2011, 22:39

Re: Pomoc s výrobou dřevěných střenek

Příspěvek od ater »

@vsezved: Já dělám klínek tak, že je v nejširším místě 1/2 šírky krčku tam kde je díra pro pivot nýtek a zešikmení dělám tak aby nezanýtované střenky byly rozevřené 10 až 20 mm podle čepele a tl. střenek.

Sílu střenek jsi zvolil jakou? Já jsem obvykle mezi 3mm až 3,5mm, někdy možná i mírně pod 3 (nemam rád těžké střenky).

vsezved
Příspěvky: 592
Registrován: 12 kvě 2014, 09:35

Re: Pomoc s výrobou dřevěných střenek

Příspěvek od vsezved »

Střenky jsou v nejširším místě 3,5 mm. Klínek je tlustý 3,2 mm a rozevírá střenky na 11 mm. Při výrobě klínku jsem si zkoušel vkládat břitvu mezi střenky abych vychytal správnou tloušťku klínku a rozevření, aby v místě stabilizátoru nebyl problém s malým rozevřením a myslím, že takhle to půjde. Tloušťka břitvy v místě pivot nýtu je 3,4 mm, hřbet má u hlavy 5,5 mm.