Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Vše o renovaci čepelí
Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 414
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od FerencH »

Založené téma, aby z obchodní sekce
viewtopic.php?f=35&t=3486
šly příspěvky správně mimo obchod= např sem. A nejen to.
----
Věřím, a pokud se mi v 9/2021 dostanou do rukou nabízené výkovky - polotovary od "Petra", že o názory k dalšímu vývoji zpracovaní výbrusu atd Břitev se:
a) rád podělím, získám zkušenost, rady atd.
b) nebo jakékoli jiné vyjádření, jak na výbrus kalených čepelí a další jejich vývoj.
c) apod názory, postřehy či jiné osobní zájmy o některou čepel (pokud jich tedy budu mít více... a to v této době založení vlákna 9/2021 fakt ještě nevím, nejsem vlastníkem)
...
Poznámka raději předem: jde o VÝBRUS, ne o ostření, broušení fazetky! ;)
..
PS. Čti i pár příspěvků z r 2011! Zde
viewtopic.php?f=43&t=978

Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 414
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od FerencH »

Ahoj,
.. výchozí stav polotovarů je zde.. viewtopic.php?f=35&t=3486
a zde foto detail
308a.jpg
--
4 kousky polotovoru a po mírném srovnání mají výšku čepele něco nad 21 mm (6/8), 2 kousky nad 16 mm (5/8).
Tak v 1. kroku jsem výkovky 6 ti Břitev:
- očistil od okují, v místě budoucího ostří pak tl. 0,9 – 1,3 mm
- zarovnal na DMT, jak sedí „+ -„
- zarovnal partie krčku a kličky a hrubě hřbet + vysmirkoval předběžně na 0,6K grit v partii krčku a hřbetu
- a ladil stabilizátory
F
307.jpg
308.jpg
309.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) FerencH dne 20 zář 2021, 05:43, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 414
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od FerencH »

V 2. kroku jsem si odskočil na 1/2 hod k pásovce - Pásovka Parkside Lidl
- Že vyzkouším nějak začít výbrus, prostě zda lze či nelze
- Na pásovce jsem bral na konci pásu / náběhu na již dost jetém smirku P180
- Čepel v její výšce tak stáhnul z tloušťky o cca 1,5 mm
- Ale „dole“ v místě budoucího ostří tl. 0,5 – 0,7 mm /níže zatím nejdu
- -----
Na finální dohotovení výbrusu se budu muset zamyslet jak dál – nějaký přípravek apod. Pouze držet ručně a střídat strany čepele pro finální zpracování asi není ono.
Optimum by byly dva kotouče cca 50 mm a mezi nimi to doladit
..
Zatím nevím, ale ten „první“ výbrus si asi troufnu předpřipravit u všech 6 čepelí
F
310.jpg
311.jpg
312.jpg
313.jpg
PS Až bude více času .. vše v plné velikosti - FOTO dám na rajce,cz... dejte mi čas
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 414
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od FerencH »


Uživatelský avatar
Radgost
admin
Příspěvky: 3316
Registrován: 13 lis 2008, 15:29

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od Radgost »

Paráda, jen tak dál.