Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Vše o renovaci čepelí
Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 421
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od FerencH »

Založené téma, aby z obchodní sekce
viewtopic.php?f=35&t=3486
šly příspěvky správně mimo obchod= např sem. A nejen to.
----
Věřím, a pokud se mi v 9/2021 dostanou do rukou nabízené výkovky - polotovary od "Petra", že o názory k dalšímu vývoji zpracovaní výbrusu atd Břitev se:
a) rád podělím, získám zkušenost, rady atd.
b) nebo jakékoli jiné vyjádření, jak na výbrus kalených čepelí a další jejich vývoj.
c) apod názory, postřehy či jiné osobní zájmy o některou čepel (pokud jich tedy budu mít více... a to v této době založení vlákna 9/2021 fakt ještě nevím, nejsem vlastníkem)
...
Poznámka raději předem: jde o VÝBRUS, ne o ostření, broušení fazetky! ;)
..
PS. Čti i pár příspěvků z r 2011! Zde
viewtopic.php?f=43&t=978

Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 421
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od FerencH »

Ahoj,
.. výchozí stav polotovarů je zde.. viewtopic.php?f=35&t=3486
a zde foto detail
308a.jpg
--
4 kousky polotovoru a po mírném srovnání mají výšku čepele něco nad 21 mm (6/8), 2 kousky nad 16 mm (5/8).
Tak v 1. kroku jsem výkovky 6 ti Břitev:
- očistil od okují, v místě budoucího ostří pak tl. 0,9 – 1,3 mm
- zarovnal na DMT, jak sedí „+ -„
- zarovnal partie krčku a kličky a hrubě hřbet + vysmirkoval předběžně na 0,6K grit v partii krčku a hřbetu
- a ladil stabilizátory
F
307.jpg
308.jpg
309.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) FerencH dne 20 zář 2021, 05:43, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 421
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od FerencH »

V 2. kroku jsem si odskočil na 1/2 hod k pásovce - Pásovka Parkside Lidl
- Že vyzkouším nějak začít výbrus, prostě zda lze či nelze
- Na pásovce jsem bral na konci pásu / náběhu na již dost jetém smirku P180
- Čepel v její výšce tak stáhnul z tloušťky o cca 1,5 mm
- Ale „dole“ v místě budoucího ostří tl. 0,5 – 0,7 mm /níže zatím nejdu
- -----
Na finální dohotovení výbrusu se budu muset zamyslet jak dál – nějaký přípravek apod. Pouze držet ručně a střídat strany čepele pro finální zpracování asi není ono.
Optimum by byly dva kotouče cca 50 mm a mezi nimi to doladit
..
Zatím nevím, ale ten „první“ výbrus si asi troufnu předpřipravit u všech 6 čepelí
F
310.jpg
311.jpg
312.jpg
313.jpg
PS Až bude více času .. vše v plné velikosti - FOTO dám na rajce,cz... dejte mi čas
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 421
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od FerencH »


Uživatelský avatar
Radgost
admin
Příspěvky: 3322
Registrován: 13 lis 2008, 15:29

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od Radgost »

Paráda, jen tak dál.

Petr
Příspěvky: 6
Registrován: 13 srp 2021, 22:18

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od Petr »

Ahojte,

podělil bych se o pár informací z mého hraní si s těmito čepelkami. Tvrdost těch uhlíkových je 61HRC a při destruktivním testu snesou opravdu hodně v ohybu než prasknou. Jedna co byla už vybroušena na finál a zkoušel jsem co snese, praskla při ohybu více jak 45st. Zrno oceli absoluntně jemné.

Jinak jdou moc hezky brousit, ale chce to frekvenční měnič a osvědčily se mi pro jemnější brus pásy VSM-granulát, který chladím vodou pomocí kuchyňské houbičky na nádobí :D . Pak se mi nestalo, že by se něco vyhřálo-prst při broušení mám pořád na čepeli.
Zkoušel jsem různé výbrusy- a některé typy s podélným stablizátorem mají opravdu parádní zvuk.

P

Petr
Příspěvky: 6
Registrován: 13 srp 2021, 22:18

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od Petr »

A fotka včetně té testovací zalomené... vše broušeno z ruky. Pásy grit 60,80,120,240,320,400,600 a pak scotchbrite. Nad 240 je to ten granulát od Vsm, jinak keramika. Všechny pásy ochotně drží při malých otáčkách vodu a efektivně chladí čepel i když už brousím pod 0,1mm.
https://1.bp.blogspot.com/-N9jO-7oZavU/ ... 2311_1.jpg

Uživatelský avatar
Radgost
admin
Příspěvky: 3322
Registrován: 13 lis 2008, 15:29

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od Radgost »

Velká krása.

Uživatelský avatar
PetrS
mentor
Příspěvky: 4186
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od PetrS »

Tvarově velice pěné a přesné - GRATULUJI !!!

Postupně to dotáhnout do zavěrečné fáze, poté osadit střenkami a nabrousit a bude to NÁDHERA !!!

Tu ulomenou patku vytvarovat na styl ala Eskilstuna aby se dala čepel stále ještě využít pro osazení do střenek.

8-)

Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 421
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Re: Kalený polotovar čepelí Břitev a jak dál?

Příspěvek od FerencH »

Fakt nádhera. Je vidět že máš dobré vybavení. Pasovku s FM. Děláš na jednom kotouči nebo je čepel mezi dvěma kotouči - kladkami. A jaký průměr kladek použili?
Petře. Nešlo by dát odkaz i na více fotek. Foto z čela na výbrus apod. Dík. F