Odrezování

Vše o renovaci čepelí
svickop
Příspěvky: 64
Registrován: 29 pro 2014, 01:15

Re: Odrezování

Příspěvek od svickop »

Díky za nápady, odzkouším a dám vědět, jak to dopadlo :lol:

Uživatelský avatar
PetrS
mentor
Příspěvky: 4180
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Odrezování

Příspěvek od PetrS »

Přidám ještě jeden postřeh.
Pozor na "mosazné" kartáčky které mají ocelové (mírně kalené) drátky potažené mosazí. Magnet takový kartáček hned odhalí. To střílení drátků je skutečně nebezpečné. Zasekávají se do kůže hezky hluboko.
8-)

svickop
Příspěvky: 64
Registrován: 29 pro 2014, 01:15

Re: Odrezování

Příspěvek od svickop »

jj, díky za varování, konec konců není vyloučeno, že až renovaci Huga Radera von Solingen dostatečně zprzním, bude to na Tobě, abys s toho kousku železa vykouzlil zase nástroj gentlemana :lol:

Uživatelský avatar
PetrS
mentor
Příspěvky: 4180
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Odrezování

Příspěvek od PetrS »

Hrozná představa... :roll:

Ryžo
Příspěvky: 105
Registrován: 06 kvě 2015, 13:09

Re: Odrezování

Příspěvek od Ryžo »

Pri odhrdzovaní používať len jemné šmirgle? ( 1500, 2000, 2500), alebo môžem aj hrubšie?

Uživatelský avatar
PetrS
mentor
Příspěvky: 4180
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Odrezování

Příspěvek od PetrS »

Čím hrubší šmirgl použiješ, tím větší problém je napravit povrch čepele aby byl zase hladký. V každém mikroškrábanci se drží voda a kov rychle rezne. Proto je zapotřebí aby nakonec byl povrch co nejhladší aby se voda neměla kde usazovat.
Hrubý šmirgl lze použít, ale pak tam nesmí po něm zůstat stopy.
8-)

Ryžo
Příspěvky: 105
Registrován: 06 kvě 2015, 13:09

Re: Odrezování

Příspěvek od Ryžo »

Toje tá dilema. 2000_kou to ide pomaly( a ja som cholerik :) ), 400_kou to človek doškriabe a potom 800, 1500, 2500. Asi to neurýchlim. :cry:

Uživatelský avatar
PetrS
mentor
Příspěvky: 4180
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Odrezování

Příspěvek od PetrS »

A vovovovotom to je...

Není řešení kterak urychlit - snad jen drátěný kotouč a stojánek do vitríny. :twisted:

Ryžo
Příspěvky: 105
Registrován: 06 kvě 2015, 13:09

Re: Odrezování

Příspěvek od Ryžo »

Bude to asi ako ZEN lukostrelba. Keď sa správne postavíš, napneš, zamieriš,......zásah je už len nutným dôsledkom. Nesnažíš sa urýchliť mierenie, ono to ani veľmi nejde, Ty si ho užívaš. :?:

ater
mistr brusič
Příspěvky: 795
Registrován: 10 lis 2011, 22:39

Re: Odrezování

Příspěvek od ater »

@ Ryžo: Hrubé odstranění a vyhlazení dělám dremlem, na který si sám dělám brusné kotoučky. Brusný papír P400 kolem 5k ot./min dělá lepší povrch než při ručním broušení a jde to rychleji. Pak papíry P600, P800, P1000, ručně zcelím povrch. Urychluju tak, že pod papír přidávám trochu brusného prášku (korund a to co získám při rovnání kamenů). Z P1000 (to je zrno 18,3±1 μm) jdu předlešťovat pastou 15μm, pak 10μm atd. Po skoku z papíru na pastu vylezou vrypy co nebyly vidět tak je potřeba se občas vrátit. ;)

A při broušení je potřeba používat vodu nebo olej -> vylámaná zrna z brusného papíru líp udržíš na čepeli a částice abraziva se ti tak rychle neztupí (to je jako když se při leštění kotouč namaže lojovou pastou a pak se přidá abrazivum).