Rady pri výbere ocele na britvu

milosk
Příspěvky: 63
Registrován: 20 bře 2018, 15:20

Re: Rady pri výbere ocele na britvu

Příspěvek od milosk »

Jako by se droli,ostrá je,ale tak na nuz,na holení to není ono

Uživatelský avatar
PetrS
mistr mentor
Příspěvky: 4050
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Rady pri výbere ocele na britvu

Příspěvek od PetrS »

Překalená - vypraskaná...
Ani následné popuštění už nic moc nepomůže. Ty prasklinky jsou mikro a ve struktuře.

Uživatelský avatar
cembrit
Příspěvky: 114
Registrován: 13 bře 2010, 19:41

Re: Rady pri výbere ocele na britvu

Příspěvek od cembrit »

Jestli ještě budeš vyrábět zkus na to obyč uhlíkovku , myslim si, že to proč to vypraskalo je použitou ocelí.
proč si to myslim: Dle mojí teorie je to jednak metodou výroby ocele, kdy , pokud se nepletu sou všechny přísady rozemletý na prášek a za vysokejch teplot a tlaků se slinujou. Získáš samozřejmě homogennější strukturu oceli, ale tak nějak je to pořád částečka materiálu, vedle další částečky materiálu a sou spojený jen díky tlaku a zahřátí( jak víme, že se spojili dokonale?).

A druhak je to podle mě vysokým obsahem uhlíku -2,45%, a ostatních legur, kdy aby z toho nebyla litina- udává se, že při 2,14% uhlíku se už jedná o litinu, tak je to doslova narvaný legurama a otázka zní a je ot jen moje teorie, jestli už to není tak přecpaný, že se prostě svojí vlastní strukturou nedokáže udržet stabilní na tenkým ostří. Ano je houževnatá(aby s 55% křemíku nebyla), umí díky uhlíku vysoký tvrdosti, ale jen na hrubých ostřích jako střižný nástroje, nebo nože, kde podle mě má rezervu ve stabilitě ostří, ale dál to s ní nepujde.

A jako poslední budeš od tvrdosti 60HRC řešit problém s broušením, protože od týhle tvrdosti musej nastoupit diamanty. je to na konvenční bruský kameny moc tvrdý. Chtěl bych to někdy vyzkoušet, pokud se dostanu k vybavení z oceli 80CRV2- je to uhlíkovka pružinová a de natáhnout na 63 HRC při popuštění na 150 stupňů.

Uživatelský avatar
Radyx
admin
Příspěvky: 1082
Registrován: 21 lis 2008, 15:39

Re: Rady pri výbere ocele na britvu

Příspěvek od Radyx »

Pozn. ke tvrdosti.
Všechny moje pokusy vyšly 60-62 HRC. Ater má tuším i 63.
Ostří brousím na klasice. Nagury, Naniwy, Nortony, Belgičáky, CF, všechno funguje. Typuji, že do 64 HRC nebude problém.
S tvrdším materiálem ale nemám zkušenosti.

Bob76
Příspěvky: 386
Registrován: 15 dub 2016, 09:38

Re: Rady pri výbere ocele na britvu

Příspěvek od Bob76 »

Osobně mám rád tvrdost do 60 HRC (raději 58 Rockwelu),při tenké čepelí opravdu hrozí překaleni a vypraskání čepele (křehkost čepele) a také to broušení není nejlehčí.