Pomoc při určení Břitvy

Všeobecné dotazy na břitvy
zdenek66

Pomoc při určení Břitvy

Příspěvek od zdenek66 »

Zdravím všechny příznivce Břitvy. Jsem začátečník a rád bych zkušenější požádal o pomoc s určením Břitvy.Dostal jsem břitvu na které je napsáná firma Waldek & Wagner. nikde jsem to nenašel jak na tomto foru, tak ani jinde na internetu.
Děkuji

Wiking

Re: Pomoc při určení Břitvy

Příspěvek od Wiking »

Waldek & Wagner?
To by mohl byt ten vyrobce chirurgickych nastroju z Vidne, z prelomu stoleti (kolem 1900)
Ovsem britvu jsem od nej jeste nikdy nemel a ani nevidel.
Samozrejme ze nejlepe by bylo sem vlozit fotografii.. :oops:

zdenek66

Příspěvek od zdenek66 »

Díky, zkusím to vyfotit a dát sem :) , třeba to pomůže

sally

Příspěvek od sally »

Dobrý večer, páni,
obraciam sa na vás s prosbou o pomoc. U babičky som našiel britvu, ktorá patrila ešte môjmu pradedovi. Remeň na obťahovanie vraj už vyhodila :roll:
Tu na fóre je prezentovaných mnoho kúskov, no britiev zo Švédska som tu veľa nenašiel.
Táto, teraz už moja, má na krčku 3 korunky a nápis C.V.Heljestrand Eskilstuna Sweden (viac v priložených foto). Čo je to za kúsok? Pradedo, po tom ako odišiel od ČS légií, trocha cestoval a britva vraj pochádza priamo zo Švédska. Má pre mňa nesmiernu hodnotu.

Britva holí chlpy na ruke (proste som to musel vyskúšať :oops: ), no na špičke čepele a kúsku ostria sú zvyšky zaschnutého konzervačného oleja. Ako ho odtiaľ šetrne dostať preč? Je pomerne tvrdý, bol aj na iných miestach čepele a odtiaľ som ho s trochou sily dostal preč nechtom. Na ostrí by som nechet a hrubú silu používal nerád.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

PetrS
mentor

Příspěvek od PetrS »

Gratuluji Sally k rodinnému šperku.
Eskilstuny mají všeobecně velmi kvalitní materiál čepelí.
Konzervační zbytky zkus nejprve změkčit lihem nebo acetonem, popřípadě ředidlem S 6006.

VE VŠECH PŘÍPADECH VELKÝ POZOR NA STŘENKY !!!
Pak zkusit látkou dostávat dolů. Hlavně žádné násilí.
8-)

Radyx
admin