Gratuluji ke zrodu Srdcové Dámě Jezevčici.
Krásná práce a kvalitní materiál a Kráska na furt je na světě.
Přeji Ti vždy bohatou pěnu.
Dřevo na ručku štětky
Re: Dřevo na ručku štětky
Břitva je jako život - dokud máš pevnou ruku, nemusíš mít obavy.
Re: Dřevo na ručku štětky
Pánové mám dotaz k napouštění olejem. Mám jednu břitvu napuštěnou fermeží a finiš včelí vosk a s výsledkem jsem spokojen. Fermež již nejspíše ztvrdla a vosk zacelil povrch. Do styku s vodou přijde jen z řídka.
Problém mám s tungovým olejem na ručce štětky. Napouštěl jsem celkem 3 dni a když se olej vsákl, hned jsem natíral znova. První den jsem ředil pomerančovým olejem. Skončil jsem, když dřevo nenabíralo další olej.
Problém je v tom, že po prvním použití štětky mi přijde, že natáhla vodu a po oschnutí je povrch zešedlý, jako by byl olej z povrchu odstraněný.
Dělám něco špatně, nebo po natření tomu mám dát více času na vsáknutí a zaschnutí?
Problém mám s tungovým olejem na ručce štětky. Napouštěl jsem celkem 3 dni a když se olej vsákl, hned jsem natíral znova. První den jsem ředil pomerančovým olejem. Skončil jsem, když dřevo nenabíralo další olej.
Problém je v tom, že po prvním použití štětky mi přijde, že natáhla vodu a po oschnutí je povrch zešedlý, jako by byl olej z povrchu odstraněný.
Dělám něco špatně, nebo po natření tomu mám dát více času na vsáknutí a zaschnutí?
Re: Dřevo na ručku štětky
@vsezved: Tungový olej ředím pomerančovým olejem pořád a napouštím dokud nedosáhnu stavu, kdy už dřevo olej nebere. To poznám tak, že se ani za den nevsákne. Pak otřu zbytek. Nechám tak 5 dní odstát a natřu čistým olejem, asi tak za hodinu setřu přebytek a nechám min. měsíc zaschnout. Nakonec povrch jemně přebrousím (papír 6k nebo jemnější). Teď jsem na střenky takto napuštěné kápnul zkušebně vodu a udělá se kapka, která se nevsakuje.
Nejspíš jsi málo napustil a také nechal moc krátkou dobu zaschnout.
Nejspíš jsi málo napustil a také nechal moc krátkou dobu zaschnout.
Re: Dřevo na ručku štětky
Díky za funkční postup. Ten smirek 6k, to se dá někde koupit? Nejjemnější jsem sehnal 2.5k v prodejně s autolaky.
Re: Dřevo na ručku štětky
Já taky, jemnější jsem ještě neviděl.
Re: Dřevo na ručku štětky
Existují klasické šmirgly na plátně v jemnosti 6K / 15K / 30K /60K mám je, ale jsou cenově náročné a tak použití je proto jen na mezi-místa se zlatem a podobně a jen v ojedinělých případech.
Pro klasické používání je 2K dostačující a osvědčil se mi jak na kovech, tak i na dřevech k plné spokojenosti.
Na dřevu po 2K použít špalíček tvrdého dřeva a zaleštit = nádherný povrch.
Pro klasické používání je 2K dostačující a osvědčil se mi jak na kovech, tak i na dřevech k plné spokojenosti.
Na dřevu po 2K použít špalíček tvrdého dřeva a zaleštit = nádherný povrch.
Břitva je jako život - dokud máš pevnou ruku, nemusíš mít obavy.
Re: Dřevo na ručku štětky
Pokud otočíte smirkové plátno, jde povrch zaleštit i jím. Ideální pokud je dřevíčko v soustruhu a točí se. Ale i když utrhnete delší pásek a přetahujete ručně je výsledek dobře vidět. Jen je potřeba dát velký pozor, aby se povrchu dotýkalo jen plátno a ne na něm nanesené brusivo!
Nastal čas, kdy nové nevyhovující je nahrazováno starým osvědčeným.
Re: Dřevo na ručku štětky
Jemné brusné papíry jsou k dostání v obchodech pro modeláře a nebo pro výrobce hudebních nástrojů. Já mam rád na zabrušování povrchu po tungovém oleji Flex-i-file #802, našel jsem to tady: http://www.ddmodely.cz/ddmodely/eshop/3 ... lex-i-file
Jsou to brusné filmy, jdou používat za mokra, nepouští zrna. Zanáší se víc než brusné papíry, ale zase jdou čistit (meju ve vodě a nebo benzínem ... asi snese víc rozpouštědel ). To že nepouští zrna je u přebrušování laku / oleje velká výhoda. A nezbytnost pokud jde o zabrušování pod olejem a zaplňování pórů dřeva směsí oleje a pilin obroušených ze dřeva.
Jen pozor na značení zrnitosti ... není to FEPA P tj. nelze srovnávat číselné značení s brusnými papíry na českém trhu.
Jsou to brusné filmy, jdou používat za mokra, nepouští zrna. Zanáší se víc než brusné papíry, ale zase jdou čistit (meju ve vodě a nebo benzínem ... asi snese víc rozpouštědel ). To že nepouští zrna je u přebrušování laku / oleje velká výhoda. A nezbytnost pokud jde o zabrušování pod olejem a zaplňování pórů dřeva směsí oleje a pilin obroušených ze dřeva.
Jen pozor na značení zrnitosti ... není to FEPA P tj. nelze srovnávat číselné značení s brusnými papíry na českém trhu.
Re: Dřevo na ručku štětky
A to je ono, Bez přepočtu gritu jsou údaje zavádějící
Nastal čas, kdy nové nevyhovující je nahrazováno starým osvědčeným.
Re: Dřevo na ručku štětky
Zdravím všechny na fóru,
jsem tu nový, tak bych jen chtěl všem poděkovat za obrovské množství informací, které se tu dá najít. Pokud se můj komentář nehodí, tak se omlouvám a prosím o přesunutí do samostatného téma. A teď k věci:
Mám v plánu si vyrobit/nechat vyrobit štětec na holení. Koupím uzel a dřevo, nechám někoho vyrobit ručku, a štětku zkompletuji a napustím olejem, jak zde zmiňujete. Na závěr bych na konci štětky chtěl nějakým způsobem udělat iniciály (nebo před samotnou povrchovou úpravou - napouštěním olejem?). Jaká by byla vhodná metoda? Gravírování, vyřezávání atp.? Ideálně bych chtěl, aby iniciály byly "vyzlacené" (jako jsou například vyražené nápisy na diplomových pracích). Je to vůbec možné?
jsem tu nový, tak bych jen chtěl všem poděkovat za obrovské množství informací, které se tu dá najít. Pokud se můj komentář nehodí, tak se omlouvám a prosím o přesunutí do samostatného téma. A teď k věci:
Mám v plánu si vyrobit/nechat vyrobit štětec na holení. Koupím uzel a dřevo, nechám někoho vyrobit ručku, a štětku zkompletuji a napustím olejem, jak zde zmiňujete. Na závěr bych na konci štětky chtěl nějakým způsobem udělat iniciály (nebo před samotnou povrchovou úpravou - napouštěním olejem?). Jaká by byla vhodná metoda? Gravírování, vyřezávání atp.? Ideálně bych chtěl, aby iniciály byly "vyzlacené" (jako jsou například vyražené nápisy na diplomových pracích). Je to vůbec možné?