Nýtování

Vše kol nýtkování
Uživatelský avatar
PetrS
mistr mentor
Příspěvky: 4094
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Nýtování

Příspěvek od PetrS »

Název "Buloko" jsem vytvořil před lety tady na foru pro snadnější označování a není zapotřebí pro něj hledat gramatiku.
Stejně jako jsem stvořil Tolpap; šicol a jiná slůvka z naší hantýrky a zdejší kolegové je už dávno přijali za svá...
8-)

Ivbro70
Příspěvky: 157
Registrován: 01 bře 2019, 09:56

Re: Nýtování

Příspěvek od Ivbro70 »

Může mi někdo poradit jestli můžu použít na futro pro pivot nyt čistou měď?
A jak upevnujete futro v díre pro nýt?
Díky

Uživatelský avatar
Drvoštěp
Příspěvky: 619
Registrován: 27 říj 2013, 18:57

Re: Nýtování

Příspěvek od Drvoštěp »

Měd ráda zelená jako jarní trávička.
Radši mosaz.

Uživatelský avatar
PetrS
mistr mentor
Příspěvky: 4094
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Nýtování

Příspěvek od PetrS »

Měď nevhodná - měkká, rychle oxiduje, vymačkává se a nedrží

Mosaz je kvalitní, pevná a trvalá.

Spojení H7/k6 - lícovací soustava.

8-)

Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 359
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Re: Nýtování

Příspěvek od FerencH »

Ivbro70 píše:
19 čer 2019, 13:32

A jak upevnujete futro v díre pro nýt?
Díky
Ahoj. Futro v díře pro nýt? Jak to myslíš?
Jestli jde o pouzdro z mosazné trubičky, tak pouzdro je dlouhé tak, jak je široká (tloušťka) ocel v místě krčku (otvoru pivot) a v vnější průměr pouzdra o něco menší než otvor v krčku. Tudíž žádné „upevňování“ – pouzdro je volné „tak akorát“ axiálně i radiálně... F
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 359
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Re: Nýtování

Příspěvek od FerencH »

Výroba klínku na GD a nýtování.
Již delší dobu jsem se chystal, že klínek do Břitvy zhotovím z obou stran vyplněný o mosazné plíšky.
Sehnal jsem mosazný plech 0,1mm (fólie), 0,25 mm a 0,5 mm. Po první zkoušce nejlépe kosmeticky pasuje plíšek 0,25 mm.
Klínek je dřevěný a z obou boků lemovaný mosazí 0,25mm.
Tak jsem si původně myslel, že za 2 hod to budu mít. Prd, padlo mi na to půl soboty.
Otvor v GD pro pivot nýt jsem vypouzdřil z mosazné trubičky.
--
Viz foto a pár dalších detailů z uzavírání do střenek až finální výrobek. F
285 montáž klínku.jpg
286 pouzdro.jpg
287 pivot montáž.jpg
288 finál klínek.jpg
289 finál GD.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) FerencH dne 22 črc 2020, 16:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PetrS
mistr mentor
Příspěvky: 4094
Registrován: 14 lis 2008, 19:29

Re: Nýtování

Příspěvek od PetrS »

HEZKÝÝÝÝÝ !!!

Pečlivá práce a fajnový výsledek - GRATULUJI.

Ten čas co to vezme je naprosto normální, protože jak začneš pracovat s pečlivostí, tak se nedá nic uspěchat. Samotné vyfutrování čepele je práce náročná a pak následné zanýtování a seřízení pivot nýtu bere čas, protože máš na jeden nýt jen jeden pokus a pokud to neuděláš na první dobrou, tak dílo rozebrat, dát nový nýt a vše dělat znovu.

Povedlo se a tak máš svou Srdcovou Dámu.

Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 359
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Re: Nýtování

Příspěvek od FerencH »

Díky Petře.
Přesněěě – to mi ani nepřipomínej s tím nýtováním, kolik mi již v samotném závěru prasklo střenek u pivot nýtu, a to pak bolí.
--
Jinak nýtování mě mooc baví a vždy se na něj těším. .. mám již vše nachystáno, komplet střenky, klínek atd, uklidím stůl, udělám si kafé, otevřu pivo a nechám jen pár potřebných věcí pro nýtování. F

Ivbro70
Příspěvky: 157
Registrován: 01 bře 2019, 09:56

Re: Nýtování

Příspěvek od Ivbro70 »

Ahoj Franto,
Hezka prace. Smekám nad tvojí zručnosti.
Nemaš díru pro pivot nyt odfocenou předtím, než si do nej tak hezky osadil pouzdro? Musel jsi před jeho osazenim díru upravovat?
Řekl bych, že je to udelano s mírným přesahem, který si pak rozklepal a zabrousil, nebo ne? Chtěl bych udělat to same na sve dame ale nevim poradne jak, viz obrazek diry pivot nýtu na moji krasce.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
FerencH
Příspěvky: 359
Registrován: 20 zář 2018, 07:11

Re: Nýtování

Příspěvek od FerencH »

Ivane dík, foto nemám, ale přidám něco z archívu.
Potřebuješ mít nějakou zásobu různých trubiček.. pak experimentovat.
--
Mám masazné trubičky různých velikostí (snad i 6 typů a skládám i do sebe) a prostě vyberu tu která tam akorát lícuje na průměr D otvoru břitvy. Ne všechny trubičky mám s d=1,6mm, ale prostě poskládám trubičky i do sebe - použiji i trubička v trubičce a dokonce i 3 tenkostěnné trubičky jako jedno futro – s CÍLEM
– mít akorát vždy zalícované D – bez nějaké větší síly
- a d 1,6 mm někdy jo, ale někdy mi ta skládačka vychází i s d=2,2 mm (fur lépe než kvedlání v otvoru 3,2 mm.
EDIT: Kecám.. na d =1.6mm to vždy doskládám! Ladím jen D průměr. 8-)
..

Futro do břitvy nemám tlakem nalísované/naklepané, jen prostě přesně lícované, případně zapnu trubku do drimelu a D ojedu jemným smirkem aby pouzdro bylo tip ťop na průměr D.
Až zarovnám, pak mírně temuji aby čela futra byla zarovnaná z boky břitvy.
--
Kdysi jsem věnoval celou So+Ne a vytvořil jsem si skládaná futra různých velikostí v délce cca 5-10 mm, takže teď akorát šáhnu, zasadím do díry a zarovnám.. F
aaa.jpg
bbb.jpg
ccc.jpg
F Boxík.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.