Filarmónica
Napsal: 18 čer 2021, 21:07
Přeji příjemný letní podvečer...
Ač stále elév, dovoluji si zde citovat informace k těmto skvělým Břitvám. Našel jsem je na různých zahraničních fórech, které jsem pročítal. Co je důležité zmínit, zveřejněné informace původně pochází od osoby, která na fórech vystupuje pod nickem celticcrusader.
Angličtinu příliš neovládám, k překladu jsem použil webový překladač https://www.deepl.com/translator. Tak buďte prosím k překladu shovívaví... (Nicméně si myslím, že tento překladač je o třídu výš, než ten běžně používaný.)
1) První generace José Monserrata Poua: 1915-1967
Verze před rokem 1950 NEMAJÍ na zadní straně krčku vyraženo "FABRICACION ESPAÑOLA / MADE IN SPAIN". (Spekuluje se, že je to možná proto, že materiál na výrobu čepelí nepochází ze Španělska, ale byl vyroben na území Německa.)
- Tři hlavní verze modelů "Especial" Uvedeny v pořadí, v jakém byly vyrobeny; existují však i přechodné verze.
1A) - Na krčku je vyraženo zakřiveně jméno Jose Monserrat Pou se stylizovanou orlicí (což má být značka IMPERIAL), dále vysoká a svislá číslovka "14".
1B) - Na krčku je vyraženo rovně provedené jméno Jose Monserrat Pou, značka IMPERIAL, dále malá a vodorovná číslovka "14" a emblém lyry.
1C) - Na krček se vrací zakřiveně vyražené jméno Jose Monserrat Pou, dále vysoká a svislá číslovka "14", tentokrát však s nápisem "FILARMONICA".
Na čepeli je také "hudební" zlatá ražba (lept) Especial/Filarmonica.
Břitvy jsou v bílé krabičce s nápisem "Especial Para Barbas Duras" = původní EPBD → Speciál pro tvrdé vousy.
Další modely 1. generace:
1D) - Původní model „Doble Temple“
Ražba na krčku má provedení podobné modelům „Especial“ se zakřiveným provedením jména Jose Monserrat Pou, vysokou a svislou "14" a dále nápis "FILARMONICA".
Jiná je zlatá ražba (lept) na líci čepele, nejpozoruhodnějším atributem jsou iniciály "JMP" uprostřed.
1E) - Byla taktéž vyrobena limitovaná série "Medallon Taurino", která se věnovala býčím zápasům. Jsou to modely „Doble Temple“ velikosti „13“ se šesti motivy býčích zápasů na líci čepele → Banderillas, Capote, Estocada, Cogida, Muleta a Rejoneo. (Na webu jsem však našel i obrázky Břitev s vyraženou číslovkou „14“. Tak nevím...)
1F) - Model "Sub Cero" byl kryogenně upravený model „Doble Temple“. Platí výše uvedená pravidla pro ražby na krčku, ta vydržela i v dalších generacích.
2). Druhá generace: Nazýváme ji "estetické období Filarmonica" 1967-1979.
Tuto éru charakterizují nové verze modelů, zlatá ražba (lept) na lících čepele a ražby na krčcích.
Vyražené značky na krčku se ustálily na jednotném stylu:
- s malým vodorovně provedeným číslem,
- symbolem lyry,
- jménem José Monserrata Poua – rovné provedení,
- názvem modelu
- a značkou Filarmonica.
2A) - „Especial“ se rozvinula do zdobnější verze „Especial Para Barbas Duras“ s laserovým leptáním na čepeli a krčkovou ochrannou (EPBD). Často reliéfní střenky.
2B) - Model „Doble Temple“ pokračoval jakožto „nezlomný pracant“ značky, která byla velmi stabilní.
Objevily se také další čtyři modely:
2C) - „TRIDUR Especial Para Barbas Duras“ - trivalentní chromový povlak čepele pro snížení nebezpečí koroze. Čepel se však hůře brousila, pokud nebyl odstraněn tento vnější povlak. Jiný název je na čelní straně, jinak je totožná s EPBD.
2D) - „Novodur Para Profesionales“ - není příliš znám, i když marketingový cíl byl jasný (Osobně si myslím, že tento model je naopak docela rozšířený.). Za povšimnutí stojí reliéfní střenky z EPBD, středový nýt ve střenkách, uvedení modelu na krčku a zlatá ražba (lept) na čepeli, podobná modelu „Sub Cero“.
2E) - „Especial Para Corte de Pelo“ – úzký model EPBD vyrobený pro stříhání vlasů s nástavcem. "Corte Cabello" na čelní straně. (asi čtvrtdutá Břitva).
2F)- „INOX / INOXIDABLE“ – Model „Doble Temple“ vyrobený z nerezové oceli. Většina těchto Břitev však už jsou 3. generace a nenese jméno JMP.
3). Třetí generace: 1979 - 1985
Jose Monserrat Pou zemřel někdy na přelomu 70. a 80. let. Na krátkou dobu převzal výrobu jeho syn, který zřejmě pokračoval ve výprodeji starých zásob. Jedná se o nejasné období, kterému je lépe se raději vyhnout. V roce 1985 bylo ve španělských holičstvích zakázáno používání Břitev → nebezpečí žloutenky a HIV, ve světě začaly převládat „bagry“ a shavetty, takže došlo ke snížení poptávky. To, spolu s tím, že JMP zemřel mělo přímý vliv na výrobu.
Klíčovým identifikačním znakem je, že jméno José Monserrata Poua z čepelí zcela zmizelo.
Tyto Břitvy jsou k vidění v černých krabičkách "Sello Oro".
Kontrola kvality byla velmi špatná, ražba na krčku neodpovídala provedení čepele, byly i další problémy s kvalitou. (spousta těchto Břitev se inzeruje na Ebay Japonska).
4). Čtvrtá generace: 1985–1990
Syn JMP zemřel krátce po svém otci, poté převzala vedení společnosti dcera. Společnost zanikla o několik let později, v roce 1990.
Používala se velmi tvrdá, křehká ocel pocházející z Pákistánu – sice jde vybrousit, nicméně ostří dlouho nevydrží.
Na Břitvách nejsou žádné značky na krčku, pouze povrchní (laserové) vyrytí "FILARMONICA - DOBLE TEMPLE" na čelní straně (asi čepele).
Některé Břitvy mají obal „Sello Oro“, jiné jen plastové pouzdro.
Čepele první generace jsou některými považovány za nejkvalitnější vyrobené čepele Filarmónica.
Může to však být jen otázka nostalgie, protože při historickém a praktickém zkoumání obou prvních dvou generací (na kamenech a i při holení) se nezdá, že by mezi nimi byl rozdíl, pokud tedy jde o ocel. A není také důvod, proč by nejstarší Břitvy ze třetí generace neměly fungovat stejně dobře, jako Břitvy předchozích dvou generací… Nicméně, každý nákup Břitvy, která nemá jméno Jose Monserrat Pou, je hazard. Těm z vás, kteří získali ty dobré, gratulujeme!
To je vše, budu rád, pokud téma někdo zkušenější doplní...
J.
PS: Můžu sem dát i pár obrázků jednotlivých modelů, které mám staženy... Co jsem ale zkoušel, tak jednotlivý příspěvek dovolí vložení pouze 5 obrázků.
Ač stále elév, dovoluji si zde citovat informace k těmto skvělým Břitvám. Našel jsem je na různých zahraničních fórech, které jsem pročítal. Co je důležité zmínit, zveřejněné informace původně pochází od osoby, která na fórech vystupuje pod nickem celticcrusader.
Angličtinu příliš neovládám, k překladu jsem použil webový překladač https://www.deepl.com/translator. Tak buďte prosím k překladu shovívaví... (Nicméně si myslím, že tento překladač je o třídu výš, než ten běžně používaný.)
1) První generace José Monserrata Poua: 1915-1967
Verze před rokem 1950 NEMAJÍ na zadní straně krčku vyraženo "FABRICACION ESPAÑOLA / MADE IN SPAIN". (Spekuluje se, že je to možná proto, že materiál na výrobu čepelí nepochází ze Španělska, ale byl vyroben na území Německa.)
- Tři hlavní verze modelů "Especial" Uvedeny v pořadí, v jakém byly vyrobeny; existují však i přechodné verze.
1A) - Na krčku je vyraženo zakřiveně jméno Jose Monserrat Pou se stylizovanou orlicí (což má být značka IMPERIAL), dále vysoká a svislá číslovka "14".
1B) - Na krčku je vyraženo rovně provedené jméno Jose Monserrat Pou, značka IMPERIAL, dále malá a vodorovná číslovka "14" a emblém lyry.
1C) - Na krček se vrací zakřiveně vyražené jméno Jose Monserrat Pou, dále vysoká a svislá číslovka "14", tentokrát však s nápisem "FILARMONICA".
Na čepeli je také "hudební" zlatá ražba (lept) Especial/Filarmonica.
Břitvy jsou v bílé krabičce s nápisem "Especial Para Barbas Duras" = původní EPBD → Speciál pro tvrdé vousy.
Další modely 1. generace:
1D) - Původní model „Doble Temple“
Ražba na krčku má provedení podobné modelům „Especial“ se zakřiveným provedením jména Jose Monserrat Pou, vysokou a svislou "14" a dále nápis "FILARMONICA".
Jiná je zlatá ražba (lept) na líci čepele, nejpozoruhodnějším atributem jsou iniciály "JMP" uprostřed.
1E) - Byla taktéž vyrobena limitovaná série "Medallon Taurino", která se věnovala býčím zápasům. Jsou to modely „Doble Temple“ velikosti „13“ se šesti motivy býčích zápasů na líci čepele → Banderillas, Capote, Estocada, Cogida, Muleta a Rejoneo. (Na webu jsem však našel i obrázky Břitev s vyraženou číslovkou „14“. Tak nevím...)
1F) - Model "Sub Cero" byl kryogenně upravený model „Doble Temple“. Platí výše uvedená pravidla pro ražby na krčku, ta vydržela i v dalších generacích.
2). Druhá generace: Nazýváme ji "estetické období Filarmonica" 1967-1979.
Tuto éru charakterizují nové verze modelů, zlatá ražba (lept) na lících čepele a ražby na krčcích.
Vyražené značky na krčku se ustálily na jednotném stylu:
- s malým vodorovně provedeným číslem,
- symbolem lyry,
- jménem José Monserrata Poua – rovné provedení,
- názvem modelu
- a značkou Filarmonica.
2A) - „Especial“ se rozvinula do zdobnější verze „Especial Para Barbas Duras“ s laserovým leptáním na čepeli a krčkovou ochrannou (EPBD). Často reliéfní střenky.
2B) - Model „Doble Temple“ pokračoval jakožto „nezlomný pracant“ značky, která byla velmi stabilní.
Objevily se také další čtyři modely:
2C) - „TRIDUR Especial Para Barbas Duras“ - trivalentní chromový povlak čepele pro snížení nebezpečí koroze. Čepel se však hůře brousila, pokud nebyl odstraněn tento vnější povlak. Jiný název je na čelní straně, jinak je totožná s EPBD.
2D) - „Novodur Para Profesionales“ - není příliš znám, i když marketingový cíl byl jasný (Osobně si myslím, že tento model je naopak docela rozšířený.). Za povšimnutí stojí reliéfní střenky z EPBD, středový nýt ve střenkách, uvedení modelu na krčku a zlatá ražba (lept) na čepeli, podobná modelu „Sub Cero“.
2E) - „Especial Para Corte de Pelo“ – úzký model EPBD vyrobený pro stříhání vlasů s nástavcem. "Corte Cabello" na čelní straně. (asi čtvrtdutá Břitva).
2F)- „INOX / INOXIDABLE“ – Model „Doble Temple“ vyrobený z nerezové oceli. Většina těchto Břitev však už jsou 3. generace a nenese jméno JMP.
3). Třetí generace: 1979 - 1985
Jose Monserrat Pou zemřel někdy na přelomu 70. a 80. let. Na krátkou dobu převzal výrobu jeho syn, který zřejmě pokračoval ve výprodeji starých zásob. Jedná se o nejasné období, kterému je lépe se raději vyhnout. V roce 1985 bylo ve španělských holičstvích zakázáno používání Břitev → nebezpečí žloutenky a HIV, ve světě začaly převládat „bagry“ a shavetty, takže došlo ke snížení poptávky. To, spolu s tím, že JMP zemřel mělo přímý vliv na výrobu.
Klíčovým identifikačním znakem je, že jméno José Monserrata Poua z čepelí zcela zmizelo.
Tyto Břitvy jsou k vidění v černých krabičkách "Sello Oro".
Kontrola kvality byla velmi špatná, ražba na krčku neodpovídala provedení čepele, byly i další problémy s kvalitou. (spousta těchto Břitev se inzeruje na Ebay Japonska).
4). Čtvrtá generace: 1985–1990
Syn JMP zemřel krátce po svém otci, poté převzala vedení společnosti dcera. Společnost zanikla o několik let později, v roce 1990.
Používala se velmi tvrdá, křehká ocel pocházející z Pákistánu – sice jde vybrousit, nicméně ostří dlouho nevydrží.
Na Břitvách nejsou žádné značky na krčku, pouze povrchní (laserové) vyrytí "FILARMONICA - DOBLE TEMPLE" na čelní straně (asi čepele).
Některé Břitvy mají obal „Sello Oro“, jiné jen plastové pouzdro.
Čepele první generace jsou některými považovány za nejkvalitnější vyrobené čepele Filarmónica.
Může to však být jen otázka nostalgie, protože při historickém a praktickém zkoumání obou prvních dvou generací (na kamenech a i při holení) se nezdá, že by mezi nimi byl rozdíl, pokud tedy jde o ocel. A není také důvod, proč by nejstarší Břitvy ze třetí generace neměly fungovat stejně dobře, jako Břitvy předchozích dvou generací… Nicméně, každý nákup Břitvy, která nemá jméno Jose Monserrat Pou, je hazard. Těm z vás, kteří získali ty dobré, gratulujeme!
To je vše, budu rád, pokud téma někdo zkušenější doplní...
J.
PS: Můžu sem dát i pár obrázků jednotlivých modelů, které mám staženy... Co jsem ale zkoušel, tak jednotlivý příspěvek dovolí vložení pouze 5 obrázků.