Je Váš holící strojek opravdu vyroben výrobcem nebo někým jiným?

Odpovědět
david_ul
Příspěvky: 917
Registrován: 27 bře 2013, 12:51

Je Váš holící strojek opravdu vyroben výrobcem nebo někým jiným?

Příspěvek od david_ul »

Co si myslíte je Váš holící strojek nebo vybavení na holení OEM nebo firma na výrobku jej vyrobila sama?

Prostě a jednoduše myslíte si, že Vaše oblíbená značka holícího strojku je opravdu výrobce?

Myslíte, že Váš holící strojek je vyrobený v Evropě nebo Číně? Možnosti jsou i další…
Indie, Pakistán.
Nebudu se tu moc rozepisovat, ale jaké známé značky si vybavíte jako první, když se řekne holení?
Berme v potaz prosím zde jen to, že píši o holících strojkách či jejich malém okruhu okolo. To zn. holící štětec, stojánek či miska na holení.

Takže první můj nástřel značek, když se řekne holení…
Tak největší čtyřka je Merkur, Dovo Solingen, Timor, Parker a Böker. A hodně daleko RazoRock
Mühle
Yaqi
Edwin Jagger
Feather
Fatip
Captain Fawcett (Captain Fawcett ve spolupráci s Rockwell Razors)
Kent
Rockwell Razors
The Goodfellas Smile
PEARL SHAVING India

No a teď si představte, že mezi těmito jmény na první pohled není žádný rozdíl. Všechny mají v nabídce „své“ holící strojky, a přitom mezi nimi jsou výrobci, kteří opravdu vyrábějí sami své věci a také tam najdete překupníky, kteří si nakoupí „stavebnici“ typu. Tady koupím hlavu strojku a tady zase ručku. Pak to pošlu tam a tam a tam mi to zabalí. No a mezi nimi jsou prodejci, kteří si celý strojek vyrobí, zabalí a pošlou do oběhu mezi nás zákazníky. A tímto vlastně dojdeme k myšlence o licencích u výrobků.

Proč to vlastně tento celý post vznikl?

Protože je tu plno kolegů, co vidí v nějaké značce kopii své značky. Ale přitom netuší, že právě ta jeho oblíbená značka není výrobce, ale akorát si koupila hlavu či rukojeť od opravdového výrobce, který prodává své výrobky v jiných státech než Evropa. A ve své nevědomosti si myslí, že jeho zázračný výrobce je okrádán jinou značkou. Přitom jak je to jednoduché dnes být výrobcem strojků. Nebudeme se zabývat prodejem samotným. To nechme na obchodních zastoupení daných firem.
Prostě je moc jednoduché jet do Číny tam si vybrat od OEM výrobce z katalogu výrobky a třídu kvality, počet kusů, a nakonec tam natisknout nebo vyleptat jeho logo. A ejhle takto vznikl nový holící strojek, který je vlastně úplně stejný jako jiný od jiné značky. Akorát tam je třeba jiná barva, jiný font písma nebo jiný design balení.

Takže vrhněme se k označení licencí?
Co je to OEM, ODM a jiné?


Ve zkratce je to jednoduché. Takže vrhněme se do toho.
Teď nastává doba, kdy mi při tomto článku hodně pomůže web www. https://cs.wikipedia.org/ , https://www.alibaba.com a www..alibaba.com a https://www.pirati.cz/.
Ano také jsem čerpal informace z webů značek co jsem dohledával.

Kdo je to OEM výrobce?

OEM (zkratka anglického Original Equipment Manufacturer) je obchodní termín, který označuje výrobce zařízení, jehož výrobek je prodáván a propagován jinou obchodní značkou. (čerpáno z wiki)
Je to každý výrobce, kdo vyrábí nebo a prodává své výrobky z katalogu pro třetí strany výrobců. Označují se tak výrobci takových produktů, jež se montují z dodaných dílů od jiných výrobců. V těchto oborech se ale častěji používá termín subdodavatelé a subdodávky.
Většinou se OEM výrobci vybírají z důvodu nižších výrobních nákladů a levné pracovní síly, ale třeba i kvůli licenci na daný produkt. Je prostě levnější si to nechat vyrobit od firmy co má na ten konkrétní výrobek licenci a rovnou jej i vyrobí. Zákazník nemusí draho kupovat zvlášť licenci a potom si to draho nechat vyrábět nebo sám vyrobit.
U tohoto typu licence se nejedná o OEM partnera, když je to Vaše pobočka nebo dceřiná firma nebo partnerská firma.
Výhody OEM partnera je také v tom, že firmám se nevyplatí vyrábět kvantitativně levné věci. Proto si je nechá vyrobit partnerem OEM.
Pro koncového zákazníka je jedno kdo holící strojek vyrobil. Protože obchodním partnerem je pro Vás e-shop či kamenný obchodník u kterého jste holicí strojek koupili. Pro obchodníka z e-shopu je zase partner zástupce značky výrobku nebo velkoobchod. V konečném součtu prostě za kvalitu ručí výrobce (značka označená na holícím strojku), ale ne OEM partner.
Výhoda pro výrobce je, že licence OEM je časově omezená a není vázaná na x let. Tedy vše dle domluvy. Jediné omezení OEM je, že licence na výrobek je nepřenosná k jinému výrobci. Takže pro výrobce neexistuje možnost si OEM licencí koupit návrh dílu a nechat ho vyrobit jinde. Tato možnost prostě není.

Jaké značky využívají OEM výrobce?

Jsou to značky Timor, Böker, Mühle, Yaqi, Edwin Jagger, Ikon, Rockwell Razors, The Goodfellas Smile
U každého výrobce je to pokaždé něco jiného. U někoho jsou to pouze některé modely levějších strojků (stavebnice) nebo jen hlavy či ručky.

Příklad jeden z mnoha.
Výrobky s logem RazoRock mají v sobě díly z produkce Dovo Solingen a
Shijiazhuang Dishi Cosmetic Tools Co., Ltd. Od firmy Dovo mají některé upravené hlavy strojků a od
Shijiazhuang Dishi Cosmetic Tools Co., Ltd. mají plno rukojetí a hlav.
Takže hlavy u strojku Wunderbar jsou třeba od firmy Shijiazhuang Dishi Cosmetic Tools Co., Ltd. To samé hlavy Lupo či Gamechanger. Takže ano RazoRock si toho na holícím strojku moc nevyrobí. A ano. V této chvíli Čínský výrobce není kopírka, jak tu každý tvrdí, ale dárce orgánů ve formě licence OEM. Firma je na trhu více jak 8 let a pochází z distriktu Hebei, China.

Další se podíváme na výrobky The Goodfellas Smile
No firma The Goodfellas Smile využívá některé výrobky OEM prodejců a najdeme u nich třeba rukojeti třetích stran i hlavy třetích stran. U firmy The Goodfellas Smile najdeme výrobky značek Shijiazhuang Dishi Cosmetic Tools Co., Ltd.

Schválně dám i výrobky Yaqi. Firma se celým názvem jmenuje Shijiazhuang Yaqi Brush Product Co., Ltd. a ano i tato firma si nechává vyrábět (dodávat) některé věci či díly od jiných firem. A ano výrobky Yaqi jako jsou některé rukojeti či hlavy dokonce i stojánky na strojky, misky a rukojeti si nechává vyrábět jinde. Takže ano i ona využívá OEM výrobce. A zase v sortimentu Yaqi najdete výrobky od firmy Shijiazhuang Dishi Cosmetic Tools Co., Ltd.. Jsou to především některé štětce, stojánky na holení a plastové misky. Ty keramické misky si nechává firma Yaqi vyrábět jinde. Je to u firmy Fujian Dehua Bebon Ceramics Co., Ltd.. Tyto misky myslím ty keramické malé.
Ty velké se mi to podařilo dohledat a je to firma Shenzhen Beikehe Trading Co., Ltd.

Je výrobce OEM nutné zlo?

Osobně si to nemyslím. Je to do určité chvíle množství produktů výhoda. Spíše je to potom zmatek pro samotného spotřebitele. Jak je vidno i u některých kolegů. Škoda, že není v obchodním zákoníku ustanoveno, že u každého produktu, který nepochází z 90 % od samotného výrobce musí udat zdroje. Zatím je něco trochu podobného u potravin. Ale zase ne úplně je to stejné.

Můžete si vyrobit vlastní holící strojek u OEM výrobce. Ano, ale počítejte, že aby se s Vámi bavili o lepší ceně tak budete muset nakoupit u některých výrobců více jak 100 ks od každé položky. Spíše to začíná na 1000 ks.

Podíváme se na další licence…

OEM výhradní licence

Tady je to asi jasné. Někdo si nechá něco vyrobit ani to nemusí být dle jeho návrhu, ale podmínka je, že OEM výrobce tuto licenci nesmí dál šířit a dále jak jinak přeprodat. U tohoto lze aplikovat i
Autorské právo – kde drží licenci pouze autor návrhu, ale ne OEM partner. Ten má pouze propůjčenou licenci ohledně výroby a má propůjčené na dobu určitou i technické nákresy. Po uplynutí doby licence či objemu objednávky musí OEM partner licenci vrátit. To znamená, že musí vrátit jak papírové podklady (technické listy, barevné vzorníky atd). Dále veškeré elektronické podklady a také raznici nebo formy jako takové. Většinou cena formy je rozpuštěna do každého výrobku. Samozřejmě i zde je výjimka a to, že si OEM výrobce po domluvě ponechá jak doklady, tak raznici. Ale nevyrábí výrobek.
GNU FDL licence
Ta se vztahuje spíše na provozní část mezi OEM partnerem a zadavatelem výrobku.
Je to licence na nesoftwarovou tvorbu. Jako jsou dokumenty k výrobě či samotná výrobní dokumentace výrobku. Tato licence je důležitá hlavně pro partnera OEM. A tato licence mu umožní, jakkoliv vpisovat údaje do technických listů. Samozřejmě se ty nové údaje budou propisovat i nadále do dokumentů. A dokumenty budou i nadále patřit ne OEM firmě, ale zadavateli výroby.

A teď se pouštíme na hodně tenký led a je to postavené hodně na vodě a na dojmech a pojmech.
Licence Creative Commons
Zde se utrhnu od tématu velkých výrobců OEM a zabrousím do vod malých či ještě menších výrobců. Spíše navrhovatelů představ a dojmů.
Jedná se o výrobky z 3D tiskáren jak z plastu, tak kovu (nebudu se pouštět do druhů filamentů plastů či roztoků polymerů nebo tekutého kovu). Prostě plasty a kov 😊 Doufám, že výrobce s 3D tiskárnami mi odpustí.
Zde většinou jsou to první vlaštovky výrobců, co si domů koupí 3D tiskárnu a navrhnou si holicí strojek či něco k holení a uvolní svůj návrh v souboru 3D tiskárny k volnému užité další osobou. A to bezplatně nebo za menší úplatu.
Zde se to ještě rozděluje na čtyři podlicence a to
(BY) u kopie díla musí být uveden autor.
Takže třeba na výsledném 3D holícím strojku nemůžete dle licence změnit logo výrobce (logo či podpis navrhovatele 3D výrobku), který toto uvolnil k bezplatnému užití.
(ND) dílo smí být šířeno v nezměněné podobě.
Takže v tisku 3D předmětu nesmíte zasahovat jak do konstrukce díla, tak i do technických parametrů tisku. Jako je teplota, druh filamentu a barva. U barvy je možnost, pokud 3D dílo existuje ve více barevných provedeních tak můžete použít 3D návrh s Vámi akceptovatelnou barvou.
(SA) Tady je trochu lepší vyjednávací prostor pro změnu výrobku. Ale návrh díla, co jste upravili dále musíte šířit podle předchozí licence ND.
(NC) no a zde je to úplně okleštěné. Zde musíte návrh 3D tisku šířit v nezměněné formě jak licence, tak i návrhu.
Tak to je jen v rychlosti ohledně 3D tisku výrobků.
Samozřejmě pro svůj návrh a svůj tisk na 3D tiskárně se Vás tyto licence netýkají. Pokud to máte pro osobní potřebu a nedáváte návrh jinak k uveřejnění.


Jak si myslíte, že je to s kvalitou?

OEM výrobce má v katalogu zalistovaný několik x výrobků a cen. Ano i cenotvorba ovlivňuje kvalitu výrobků. Většinou je to tak, že OEM výrobce umí ten produkt vyrobit třeba za 1 $ nebo i za 10 $.
A ano rozdíl je v kvalitě materiálu a jeho kvalitě výroby. Takže výsledný strojek umí firma vyrobit za 2 $ + 1 $ za složení. Výrobní náklady bez DPH za 3 $, ale i za 25 $. A to na tom není zatím žádný zisk, marže. V této ceně jsou, ale již výrobní náklady OEM partnera. Takže on má již svou práci zaplacenou. Tedy v případě, že zadavatel již zaplatil.

A zde se dostáváme k tématu, který tu chci vydřenit, co to půjde.

Kvalita samotného výrobku.
Teď nemyslím kvalitu samotného holení. Jestli se to celé do kupy dobře chová a jak kvalitně oholí. Ale myslím jen kvalitu zpracování samotných kusů strojků. Takže vše musí být dle zadaných parametrů zadavatele, který zná ještě před výrobou výslednou kvalitu. Teď odskočím trochu do jiného tématu, a to potraviny a nekvalitní potraviny. Takové výmluvy v rozhlase, televizi a na jiném veřejném prostoru jako je web a jiné komunikační platformy, že oni jsou přeci jen prodejce a, že oni za kvalitu přeci výrobku neodpovídají. Tak to je bohužel na půl lež. Proč na půl. Ano neodpovídají za kvalitu výrobku, který nevyrobili nebo si nenechali vyrobit. Ale 100 % odpovídají za výrobky, které si nechali vyrobit pod svým jménem, logem nebo ve svém změněném balení. Za to jsou tedy odpovědni 100 %. A ta zodpovědnost je jak za kvalitu samotného produktu. U potravin deklarovanou chutí, složením a mikrobiologickém složení. Takže čistotou produktu v balení. A také, a to si uvědomte, že jsou zodpovědní za přejímku a kontrolu před samotným odběrem od jejich dodavatele. Zde je tedy liché, když se něco stane dát od toho ruce pryč a vyjádřit se stylem…. „To já ne…. To byl ten výrobce“ My jsme v tom nevině“ Není to tak. Celý problém jde za zadavatelem požadavku. A toto platí jak u jídla, tak i u jiných produktů. Takže i u holícího strojku. Ten, kdo zadal požadavek tak ručí za kvalitu produktu. Jak ve složení. Když kov. Tak složení kovu a jejich směsí. Poměr a výsledná kvalita. To samé barva a také bezpečnost samotného produktu.

Další je kvalita práce Evropa vs. ostatní státy a kvalita vstupních materiálů.



Co vyrábí ve velkém holící strojky a díly na něj. Takže se zaměřím na Evropu, Čínu, Pakistán a Indii.
A teď naštvu asi hodně lidí, ale je to tak. Čína má nejlepší kvalitu oceli. Paradoxně taková kvalita není ani v Evropě. Čína díky tomu, že vykupuje šrot z celé země. Hodně železného šrotu získává díky tomu, že ekologicky likviduje námořní lodě pro celou zemi. Z těchto lodí je schopna využít až 80% samotné hmotnosti lodi. Zbytek oněch 20 % jsou neželezité produkty jako, sklo, plast a jiný materiál. Tak má dostatek materiálu pro výrobu hodně druhů a kvalit slitin a jedno druhových železitých hmot. Má také jednu z nejlépe zvládnutých technologií separace druhů kovu a jeho přeměnu do ingotů a díky zvládnuté technologie má jednu z nejčistších jedno druhových ingotů na zemi. Tyto ingoty se potom vyváží do různých států země, kde z nich vytvářejí další zboží.
Pakistán díky omezení ze strany EU má částečně zamezený přístup jak k západní elektronice, tak paradoxně i ke šrotu a dalším produktům. Další omezení, ale ne ze strany evropských států je cena. Pakistán legálně nedosáhne na dovoz věcí z Evropy. Takže hojně využívá zásobování z Číny a východních zemí. Pakistán má svůj šrot, ale i přes to se v Pakistánu najdou firmy co vyrábí kvalitní a pěkné kousky na holení. Bohužel už to neplatí u licencí a jiného duševního vlastnictví. Bohužel i přes ohromný um výroben. Mají logicky zablokovaný přístup do Evropy přes své výrobky. Když se podíváte na výrobky ohledně holení z Pakistánu tak neříkám, že všechny firmy, ale většina vyrábí vědomě napodobeniny jiných značek. V Pakistánu je hodně oblíbená značka Parker, Merkur, Ikon, Fatip, Rockwell. Ale bohužel ani jedno nemá licenci té značky. Takže výrobky stejné jak materiálem i designem. Ale už ne logem.
Tak bohužel logicky jejich výrobky se v Evropě moc nevyskytují. Nebo ano, ale nejedná se o licencované produkty.
Sám jsem se přesvědčil o kvalitě Pakistánských výrobků. A ano jsou to kvalitní výrobky. V horší kvalitě (prostředí továrny) jsou schopni produkovat 100% kvalitu výrobků. Další omezení u této země je finanční toky. Pořádně banky neumí poslat peníze do Pakistánu. v Pákistánské rupii. Takže převod je v Eurech a potom převeden do dolaru a až potom do Pakistánské rupie. Takto to bylo u mě. Je možné, že se to již změnilo. Ano existují i alternativní možnosti. Jako je různé směnárny nebo firmy co se specializují na tranzit peněz. Ale i tak, když zvládnete tok peněz. Tak se nevyhnete celní kontrole u dovezených výrobků (jako všude). Ale zde to bude ještě drsnější ohledně duševního vlastnictví a technických vzorů.
Tak bohužel na tom pohoří skoro celý obchod.

No a jak je na tom Indie?
Tam je to snadnější.
V Indii je kvalita výrobků stejně jako v Asijských státech hodnocena do několika kategorií. A potom logicky i cenově. Indie moc svého šrotu nemá, ale spoléhala se na obchod s Čínou. Teď už moc taky ne. Ale to je politika. Do toho zabíhat nebudeme.
V Indii na duševní vlastnictví dají. Takže ano i zde asi najdete kopie značek, ale také zde sídlí hodně výrobců holících věcí. Od nejznámějšího asi Parker, Pear Shaving a Gillette India. Ano jednoznačně Parker je známější. Ale paradoxně v Indii je více používanější značka Pear.
Z Indie v evropských zemích vidíme jak výrobky Parker, Pear tak i některé výrobky Gillette.
Ze začátku z 90 let. se do Evropy dostávalo z Indie i věci na holení od firmy P&G jako je Old Spice, Axe a Denim.

A teď k tomu nejzásadnějšímu kde, jaké výrobky najdete u jiných výrobců.

Výrobky Merkur Solingen

Tak ty najdete, jak ve spřátelených firmách jako je Timor, Böker, Parker. Ale také u firmy RazoRock. Kde tato firma, jak jsem psal využívá rukojeti i upravené hlavy strojků.
Takže ano firma Merkur Solingen i když je výrobce své značky a má své výrobní prostory, kde vyrábí jak holící strojky, břitvy, krém na holení. Tak působí i jako OEM partner pro ostatní značky, které můžou využít jeho technologií a možnosti výroby.
Když jsme u toho duševního vlastnictví. Tak bohužel i firmu Merkur Solingen zasáhlo ve velkém plagiátorství jeho výrobků. Především to byli jeho čepelky Parker, Timor, Böker a Merkur. Jsou to pořád ty samé. Jen jiný obal. Jsou vyráběny v Solingenu na stejné lince, co se vyrábí čepelky Bolzano, Personna Platinum blue, Wilkinson, Lea a Elios.
Bohužel u čepelek to nekončí. Začalo to strojkem Merkur Futur a končí to jejich břitvami. Zde bych klidně nechal prostor kolegům břitevníkům, co o tom vědí více.

Mühle

Firma Mühle si vyrábí v Německu jen své nejlepší štětce a své dva nejlepší holící strojky. Navrhla si i svoji hlavu R41 a R89 (společně s EJ). Kterou licenčně nikam neprodává ani nenabízí k spolupráci. A ano bohužel i tak se najdou nelegální kopie. Mühle proti tomu vyrazila do války a udělala verzi V2, kde opravila chyby předchozího modelu. Takže kopie je verze V1. Rozdíl ve verzi V1 a V2 je v úhlu u délce čepelky vůči utáhnuté hlavě a délky vrchní hlavy vůči spodní hlavě. Ano lépe jsem to napsat nemohl.
A ano i firma Mühle využívá dodavatelů OEM. Ale především u levnějších strojků, hlav či dokonce holících štětců. 100 % u plastových a ocelových stojánků.
Bohužel ani firma Mühle se neubránila plagiátorství a najdeme jejich plagiáty ve formě hlavy na holení R41 až po některé novější hlavy. Pozor na to. Některé ručky, hlavy a celé holící sety (štětec a holící strojek) není plagiát z Číny. Zde si firma Mühle vypomohla OEM partnerem.
No, a nakonec i firma Mühle je OEM výrobcem hlav R89. Ale to je spíš kooperace s firmou Edwin Jagger. A také je OEM výrobce holicích štětců a uzlů pro značku Böker.

Nom Shaving

Tady bude zase taková malá odbočka. Zakladatel firmy Mühle si založil další značku řadu ohledně holení. A to značku NOM Shaving. Ta produkuje levné štětce na holení. Především z plastu, silikonu a dřevin. Chlup je buď jezevec nebo syntetika nebo přírodní štětiny. Všechny produkty jsou vyrobeny v Německu. Předpokládám, že ve stejné továrně, co Mühle. No a touto malou odbočkou se dostaneme k tomu, že Muhle nebo firma Nom vyrábí pro firmu Kent nějaké štětce na holení.


Parker

Parker je na tom podobně co jeho domovský Merkur Solingen.
Nejvíc kopírované strojky jsou v Pakistánu. Ale i břitvy. Nejvíce se to dle kolegů na břitvě pozná na rukojeti a na nýtech. Když pominu ostří. Tak dle mého i na samotné břitvě a kvalitě oceli.

Yaqi

Tak tam nic moc se nekopíruje, protože Yaqi si nechává vyrábět věci pod svým brandem a ano vyrábí si vlastní štětce, ale zase jen některé. Abych se přiznal tak jsem neviděl kopii Yaqi. Spíš je to tím, že Yaqi hodně využívá OEM výrobce tak ano na jeho výrobcích uvidíte plno věcí, co mají i jiní výrobci. Akorát Yaqi na tom má logo.

Edwin Jagger

Všude píší, že vyrobeno v Anglii, ale i oni využívají produkty OEM, a to především od firmy Parker.
Stačí se podívat na jejich rukojeti u strojků z resinu nebo metalu a je to vidět. Potom používají univerzální hlavu R89.



No a zde si jen něco odložím
Víte, jak je to z licencí a návrhem hlavy R89?


No bylo to asi takhle. Firma Mühle a firma Edwin Jagger do domluvili, že navrhnout společnou hlavu na strojky na holení, a tak díky společným návrhům a úpravám vznikla hlava R89 a potom z toho i hlava Mühle R41. Tímto se zboří domněnka, že Mühle vyrábí pro Edwin Jagger hlavy R89. Není to tak. Vývoj byl společný, ale každý si vyrábí své hlavy na svých zařízeních. Vývoj byl někdy okolo roku 2008. Mühle a společnost Edwin Jagger pro svou hlavu koupili mimoburzovní dohodou i nějaké technické návrhy a podklady k hlavám Merkur. Ale při tom Merkur Solingen se na vývoji nepodílel v žádném čase i místě. Zdroj těchto informací je rozhovor s majitelem EJ Neil Jagger, který poskytl v roce 2012 v dubnu a je dohledatelný na YTB odkaz zde: https://www.youtube.com/watch?v=l-I1y5jU594

No a jak je to se značením DE89 a R89

Je to jednoduché. I když je to absolutně stejná hlava. Stejné rozměry, stejný materiál. Tak R89 vyrábí Mühle a DE89 Edwin Jagger.
Za tu dobu se samozřejmě trochu měnil design hlavy. Jak u strojků Mühle, tak EJ. Je to vidět u modelů do roku 2007 a potom u modelů roku 2021. Je tam prostě vyšší spodní část.
Ano existují i nějaké klony, ale ty jasně vyrábí někdo jiný.


Feather
Je to Japonský výrobce jak holicích strojků, tak hlavně břitev a čepelek jak AC, tak DE.
Podle mě tento výrobce není OEM výrobce, ale některé levné věci si možná nechává vyrábět u OEM výrobců.
Jeho čepelky vyrábí v Japonsku a dle webu co jsem četl cca 4 roky zpět. Tak u Japonska jeden 90 % jeho čepelek do Asijských zemí a zbylých 10 % do ostatních zemí.
Čepelky Feather se používají i v lékařství. Je to podobné jako u firmy Personna. Oba vyrábí i skalpely a žiletky pro lékaře. Jak AC, tak DE a násadky na skalpel.
Ohledně strojků. Tak tam se Firmě bohužel nedaří deaktivovat kopie AS verze a verze Popular a u shavety modely Artist. No a bohužel Feather je hodně kopírovaný i v oblasti AC a DE čepelek z Číny. Ale tam to není ani tak tím, že to kopírují, že chtějí. Ale tam je to bohužel dáno embargem, že se to do Číny nedostane. Tak jejich Čínské firmy produkují čepelky pod svým jménem, ale je to technologie Feather. Z které, ale Feather nemá ani korunu.
Čínské kopie se zaměřují na AC čepelky modelu Pro Guard PB-20 a čepelky s vodící lištou Pro Guard RG-15.Některé kopie čepelek Feather jsou opravdu povedené. A dokonce srovnatelné s originálem. Potom se ještě padělají řady čepelek Feather cut speciál. U nůžek na stříhání značky Feather o padělání nevím. Ale je možné, že asi také.

Fatip
Značka Fatip vznikla v roce 1950 v Itálii kde v 80. letech se výroba břitvy přesunula do Premana (Como).
Některé starší holící strojky Fatip je podobali značkám Merkur, Rotbart a Gillette.
Spíše ani tak se nepodobali, ale strojky vznikali ve stejnou dobu a byl to jakýsi standard v designu. A hlavně díky zamaku to vypadalo všechno skoro stejně.
U značky Fatip si nechává vyrábět některé strojky firma Böker. Liší se od Fatipu šířkou hlavy.
Co jsem dohledal tak strojky Fatip se hodně kopírují v Pakistánu a některé rukojeti jsou i z Číny. Bohužel „Fatip“ z Pakistánu nemá logo na strojku, ale zase má lepší kvalitu. Což je hrozné zjištění. V Pakistánu se hodně vyrábí ve městě Sialkot. Je tam hodně firem, co se zabývá výrobou podobných strojků a břitev různých značek. Jak jsem tu již psal. Z Pakistánu mám strojek a musím uznat, že je vyrobený opravdu dobře. Kdybych Vám dal do ruky tento strojek tak na něm nenaleznete špatný kus ničeho vyrobený. Mají velice dobrou výstupní kontrolu. Ano jak která továrna, ale u té mé to fungovalo.

Captain Fawcett
Co jsem někde historicky dohledával. Tak si vybavuji, že pro CF dělali strojky a štětce firma Mühle. U nového strojku CF.6C firma spolupracuje s firmou Rockwell Razors. Takže návrh je Canada, ale výroba je Čína. U stojku typu Gillette mach spolupracuje firma CF s firmou Edwin Jagger. Využívá jejich rukojeti a proprietární nástavce na výměnné břity. Dnes pro ně vyrábí štětce firma Edwin Jagger.
Captain Fawcett se spíše zaměřuje teď na svou kosmetiku a barber shopy.
U této firmy nic moc nevydřením.

Kent
Je to jedna z mála známých firem, co dodává své výrobky britské královské rodině. Vznik firmy se datuje od roku 1777. Firma se vlastně jmenuje GB Kent & Sons Ltd,.
A firma, co vyrábí hřebeny od roku 1777 Wiliamem Kentem se jmenovala Kent Brushes. Je to úctyhodné. V té době panoval v Anglii Jiří III. Po úmrtí bratrů Kentů ve firmě v roce 1932 vstoupil do sdružení Eric LH Cosby majitel Cosby Brushes Ltd a vstoupil do sdružení s GB Kent & Sons.
U některých produktů využívají svého OEM partner na výrobu štětců na holení firmu Mühle.

Ikon

Ikon si vyrábí své věci v USA.
U této firmy jsou některé výrobky vyrobeny lití do formy, některé vyrobeny na CNC strojích. Firma sama přiznává, že se inspirovala u ostatních a dotáhla některé nedodělky od konkurenčních firem a tím vylepšila své produkty. Takto firma moc OEM partnerů nevyužívá.
Sama jako OEM partner je a dodává do strojků Goodfellas hlavy slant ze zamaku.
Bohužel ani jí se nevyhnulo to, že by se jeho produkty kopírovali. Nejvíce se jeho produkty kopírují v Pakistánu. Nejvíce tam jde model X3 a B1 no a jasně, že rukojeti Bulldog, OSS a Tuckaway. Ano je to vše bez loga. U některých výrobců s trochou změny v designu. Takže už to není plagiát, ale nový jiný produkt, který můžou „legálně“ prodávat dál. Ale i tak z Pakistánu moc holicích strojků v Evropě není. Kvalita Pakistánských „Ikonů“ je velice dobrá. Ano je to z jiného materiálu, ale na první pohled to člověk nepozná a zase je to o jiné ceně. Posledních cca 5-6 let se replikované rukojeti Bulldog vyrábějí i v Číně. Tam je to, ale odlitek a není to na CNC stroji. Čínské rukojeti jsou duté v celé své délce.

The Goodfellas smile

Tato značka holících strojků vznikla díky paní Luisy Locatelli a panu Nicola Donghi. Ti založili firmu v roce 2010. Nicola vyrobil první holící strojek a udělal nesčetně návrhů, než jej vyrobil a otestoval ve svém okolí. Začal pomalu prodávat svůj první strojek vyrobený „garážovou metodou“. V roce 2011 se zrodila značka The Goodfellas smile. No a takto pomalu byla založena malá firma na import a export holicích strojků a kosmetiky okolo holení. Takže v Itálii pomalu vybudovali malé impérium. To se rozrostlo dnes do velkého e-shopu a zastupuje plno značek. No, a právě proto také si nechává vyrábět i své holící strojky z OEM dílů. Některé díly mají od čínské firmy DS Cosmetic jako hlavy a rukojeti. Dalším partnerem GF je Edwin Jagger a Mühle. Tam je to především u některých hlav strojků.
U této značky narazit na plagiát nevím, jestli je těžké, ale žádný jsem neviděl. Asi se opravdu nevyplatí kopírovat stavebnici, která je už tak poskládaná z celého světa.
Ale kdyby někdo věděl, nechť napíše.

Rockwell

Firma přiznává, že své strojky navrhuje sama, ale vyrábí je v Číně.
tato firma vybírá finance pomocí Crowdfundingu. Naposledy takto vybrala peníze na strojek modelu T.
Navrhuje svoje top strojky řady Rockwell T,6 a 2. Ty navrhuje v Kanadě, ale vyrábí v Číně. Vysloveně, ale levnější sadu strojků RW R tak je převzatý strojek Baili Butterfly Twist Open. U tohoto strojku se RW nestydí a zemi přiznává. Je nelogické vyrábět to draze v Kanadě, když existují linky v Číně. A sama firma Baili i své technologie zlepšuje.
Divné je, že model R na jejich oficiálním webu není. Není tam vůbec žádná informace.
Rockwell tedy využívá OEM partnera Baili. Ten mu tedy dodává strojky na holení.
Ohledně čepelek Rockwell jsme se zde na fóru dostali k informaci, že se jedná o Voskhod nebo Rapira Super Swedish Stainless nebo čepelky Sharp nebo Champion.
Recenze je bohužel trochu rozporuplná. Odkaz je zde: viewtopic.php?f=67&t=3009
Jinak jsou dva modely čepelek. Obal bílý novější a obal černý starší. A podle názorů kolegů je v čepelkách rozdíl.

RazoRock

Tato značka vznikla v roce 2009 v Itálii.
Budu k Vám upřímný, ale díky tomu, že jsem si vyzkoušel jejich strojky tak mám k této firmě silný despekt. Ani ne tak k OEM výrobkům, ale k prezentaci jejich strojků. Hodně tlačí přes sociální kanály, že jsou úžasní a super, při tom vlastně nic nejsou.
Tyto strojky jsou složenina všeho, co v holícím světe existuje.
Využívají OEM partnery firem Baili na strojek Butterfly. Takže mají stejný strojek jako Rockwell, Timor a Böker.
Další partner OEM je čínská firma DS Cosmetic, která pro RazoRock dodává rukojeti a hlavy na strojky. Vím, psal jsem, že se budeme zabývat jen strojky. Ale DS-Cosmetic pro RazoRock dělá i štětce na holení.
No a u dalšího strojku co má RazoRock v nabídce tak je to také OEM výrobek firmy Yintal. Je to vlastně model Yintal Butterfly TTO DE.
U strojku RazoRock slant jim pomohla firma Merkur Solingen, a to přepracovanou hlavou 37c a rukojetí Merkur.
U strojků RC DE1 je tam zase OEM partner Yintal a používá model BT171.
No a jako poslední OEM partner tak byl Ikon se svou hlavou slant X3.
Takže zde si trochu ulevím. Ten, kdo na fóru tvrdí, že někdo kopíruje tuto značku a nelegálně se na nich přiživuje. Ať si pořádně přečte toto téma. Je to tedy úplně jinak.

Proč firmy veřejně nenapíší, pro zákazníky na webu, že využívají pro daný produkt OEM partnera?

Je to jednoduché. Jsou to tři důvody pro maloodběratele. Pokud je produkt OEM jen převzat a je bez úpravy. Jen vložen do nové krabičky. Tak zde hrozí to, že by koncový zákazník zakoupil rovnou produkt OEM partnera (tedy pokud lze). Další varianta je, že OEM produkt je lehce modifikován. Většinou se jedná o barvu či jinou ručku či hlavu, ale vždy jednotlivě. A produkt je dán do nové krabičky. Tam je to vlastně již jiný produkt. Zadavateli tak OEM produkt padne dobře do mezery jeho portfolia v nabídce. No a třetí problém je, že pokud by byl OEM produkt kvalitativně lepší, ale zadavatel chtěl snížit kvalitu. Tak zákazník kvalitativně horší produkt nekoupí a radši zakoupí OEM produkt v lepší kvalitě. Tato možnost celého odstavce platí, pokud OEM partner je i standardní prodejce a prodává své produkty standardní cestou pro koncového uživatele.
Pokud ne. Tak se ani toto zákazník nedozví.

Proč využívají výrobci OEM partnerů?

Je to jednoduché. Jsou to peníze. Tedy peníze ne… Ale náklady na vývoj nového produktu. Takže vývoj znamená. Paušální platby za team, místo, materiál a provoz teamu. A zatím negenerujete zisk. Zatím vše utrácíte za budoucí zisky. Takže zde nastupuje partner OEM, který tento nebo podobný produkt již má. A vy jej jenom zakoupíte. Takže se k němu dostanete levnější cestou než svým vývojem.

Další výhoda OEM partnerů je…

Rozhodně je výhoda mít lokálního partnera. To se hodí v případě nenadálého výkyvu trhu nebo cen vstupních materiálů.
Další výhoda je cena. OEM partner nemá výrobní sklady nastaveny tak, že vyrobí a čeká s plným skladem kdo od něj nakoupí. Ne jeho sklady jsou určeny přesně na přesný počet zakázek a tím OEM partner nevyrábí zbytečně na sklad a může být levnější.

Další výhoda, ale zde je to tak 50/50…
Je levnější to vyrobit u OEM partnera. Tam zaplatíte jen odkoupený produkt. Ano v odkoupeném produktu započítá OEM partner vše. Od vstupních nákladů na výrobu až po zisk. Prostě vše. Vy jako odběratel. Tak nemusíte vytvářet další pracovní místa a nakupovat drahé výrobní strojek a pracovní plochu. Ale nemusí to být tak. Můžete daný produkt umět vyrobit levněji. Ale zase může to být sezónní cena. OEM partner je vázán cenotvorbou da daný počet ks nebo na danou kalendářní dobu.

Naopak co to přináší pro koncového zákazníka využití OEM partnerů?

Tak především to vidíme na fórech. Jsou to lidi, co se o to více zajímají a vede to k debatám o tom, že někdo někoho kopíruje. Zde by se to dalo vyřešit krásně, že by prodejce přiznal, že výrobek není jeho, ale OEM partnera. Nemusí udávat firmu.
Další problém je, že na trhu najednou je plno stejných designových strojků a není pořádně na výběr.
S tím, jak je OEM partner populární mezi prodejci. Tak se upravují ceny (většinou nahoru) a pro koncového zákazníka tak je samotný produkt zbytečně drahý.
Problém s kvalitou. U OEM partnerů existuje jak cenotvorba stylem čím víc ks tím menší cena. Tak někteří také zavádějí i čím menší kvalita tím lepší cena.
V konečném součtu na to prodělá koncový zákazník. Proč? Protože vidí stejnou hlavu či rukojeť a myslí si, že je to stejná kvalita jako viděl u konkurenčního strojku jiné značky.

Co je špatně v mích očích a vnímám to docela intenzivně.

OEM partner zabíjí vývoj firem co prodávají nebo vyrábějí své holící strojky. Vývoj přenášejí buď 100 % na OEM partnera a tím prodejce nemusí pálit peníze za svůj vývoj. Což je špatně.

Vidím, že díky malému rozvoji vývoje trh stagnuje a přešlapuje na místě. Je tím pádem méně věcí, co by člověka ohromilo a řekl si… Tohle je super nebo tohle tu ještě nebylo.
Další věc je, že některé firmy 100 % spoléhají na přeprodej věcí a vývoj, jak jsem psal 100 % nechají na OEM partnerovi a koncový zákazník nemá šanci si pořádně vybrat.
Jste odkázání jen na to, co vymyslí OEM partner, a hlavně co si vybere samotný prodejce a nechá si pro sebe vyrobit. Prodejci jsou většinou konzervativní a berou na sklad jen zažité designy a modely strojků. Nechtějí experimentovat, protože vědí, že by neprodali nebo hodně dlouho by produkt prodávali.
Tím, jak tu fungují OEM partneři. Tak prodejci nemají nutkání pořádně propagovat své výrobky. Důvod je jednoduchý. Do své cenotvorby každého produktu tuto položku prostě nezahrnuli. Nebo, když ano. Tak jen malé procento z nákladů.
Takže díky tomu se na trh dostane plno zajímavých strojků, ale díky tomu, že neexistuje reklama tak se koncový zákazník o strojku dozví v té dobré verzi hodně pozdě. Nebo vůbec. Je to vidět na USA vs. EU trh. Na USA trhu je výrobek více jak dva roky a teprve se o něm začne mluvit v EU.
Když člověk nedělá inovace svých produktů. Tak výrobce není nucen upravovat design a kvalitu.
A dopadá to tak, že se prostě problémový výrobek stáhne z trhu nebo se doprodá ve slevě, ale další rok inovace nepřijde.

Proto spíše fandím vlastnímu vývoji nebo partnerské kooperaci při vývoji daného produktu.

Spoléhat je pouze na jednoho OEM partnera

Toto je v mích očích naprostý hazard, ale bohužel vidím denně, že se to děje.
Teď si myšlenkově zase odskočím… Vidím to hlavně u malých prodejen od drogerie po řeznictví. Prostě vezmou za vděk každým „obchoďákem“ co jim vezme za kliku a toho se drží zuby nehty. Neumí nic jiného sehnat než to, co jim ten obchoďák dodá. Dopadá to tak, že jeden obchoďák přetáhne celý „krám“ pod svůj velkoobchod a pak už si s ním jen cenově hraje. Tyhle obchody jsou v pasti, ale ještě to nevidí. Nepřichází nový nápad s novým produktem. Protože ve velkoobchodu takový není. A „krám“ nejprve zažívá koma a pak klinickou smrt v podobě špatných produktů v obchodě a pak smrt v podobě zavření. A zjištění, že zákazníkům to vlastně nevadí. Protože tam vlastně nic zajímavého pro ně nebylo.
A tímto se dostáváme k tomu, že si někteří obchodníci pletou velkoobchod s OEM partnerem.
Velkoobchod je něco jiného než OEM partner. Jen v rychlosti velkoobchod má svou velkou paletu zboží, které nakupuje někde jinde a za svou marži ji přeprodá případně doveze do domluveného „krámu“. OEM partner pracuje s Vaší zakázkou a daným požadavkem co vy chcete.
Prostě asi vidím, že nám kostnatí trh s kosmetikou a drogerii.
V mých očích je špatně také to, že OEM partneři se nechali dotlačit do více nekvalitních výrobků. A ty musí nakupovat koncový zákazníci, protože nic jiného moc není.
Kdyby si financovali vývoj samotní prodejci a tím pádem i výrobci svých věcí. Tak by viděli, že vyrobit 100% kvalitní produkt stojí vlastně stejně jako nekvalitní produkt.
Jako zákazník bych ocenil radši si připlatit a zakoupit 100% produkt než nějakou špatně vyrobenou věc. To u mě platí jak u holícího strojku, tak i u kosmetiky. Radši si koupím kosmetiku, která bude čistá bez šmakulád okolo, že chemický koktejl, co i v noci svítí. Ale má na sobě správnou značku.
Nezastírám, že OEM partner má pro celý trh s pánskou kosmetikou své místo, ale nic se zase nesmí přehánět. Je vidět, že OEM trh vedou jen pár vyvolených firem. Je to jasné. Už mají své výrobní kapacity a zavedené kvalitativní řebříčky. Takže se asi není čemu divit.
Naštěstí nám (bohužel pár vyvoleným) nabízí únik z denní šedi croufandingové weby. Ale tam zase velký hráči nechodí. Není to pro ně relevantní prostředí a v oku účetního je to vlastně spekulace, když to vyjde tak vyjde. Když ne tak přijde o hodně peněz. Ano teď hned všichni křičíte, že je přeci vrátí. Ano. Ale uvědomte si, že firemní peníze nesmí na účtu jen bezvládně ležet. Ty se musí točit. Takže ano. I když mi vrátí peníze. Třeba za rok. Tak já je rok mohl při tom nejhorším, co by mě napadlo dát na spořící účet. Ale to je opravdu to nejhorší, co můžete udělat. Lepší je prohnat nákupem něčeho a udělat na tom zisk. Takže ano tyto webu jsou pouze pro koncové zákazníky a možná pro fandy co se pro něco nadchnou a dají tomu šanci i finance. Tato cesta prostě není pro velké obchodníky.





Co je v mých očích vývoj a co jen pouze převzetí dílů a sestavení stojku

Vývoje můžou být dva i čtyři druhy.
1.) Vývoj 100 % v rukou prodejce a tím pádem i výrobce. Žádný OEM partner.
2.) Vývoj 100 % jen v rukou OEM partnera, který vyrobí jen mustr výrobku. A ten dále nelze modifikovat.
3.) Vývoj 50:50, kdy OEM výrobce a obchodník spolupracují. A výrobek vymyslí a vyrobí ve své režii. Ale dál se již jinde neprodává.
4.) Vývoj 100 % zaplatí prodejce a tím pádem i výrobce, ale nechá výrobek vyrobit OEM partnera. Tento výrobek se nebude prodávat jinde než u prodejce.

Co u mě rozhodně není vývoj nebo prezentovaný nový strojek. Je to sestavování strojků z OEM výrobků a prezentování jako vývoj. Dle mého žádná privátní invence. Další nepokládám jako vývoj změnu barvy a buchnutí loga na hlavu či rukojeť.
Vývoj u mě je třeba ano změna barvy, ale ta je součástí celé sady výrobků a je tam přidružený holící štětec, miska, rukojeť strojku a třeba i stojánek.

Prostě vývoj nesmí být jen o změně logo, barvy nebo samotného balení produktu a napsat. Vymysleli jsme nový strojek. Je lepší a výkonnější.

Vývoj a inovace podle mě by měl reagovat na výtky nespokojených zákazníků nebo na technické inovace u produktu. Aby se prostě zlepšila funkčnost a jako zákazník jsem s nové modelu vytěžil ještě více než ze starého modelu. Inovace může být i stávající stav strojku. Jen lepší materiál.




Samozřejmě v tomto postu není úplně všechno, ale takový dobrý startovní základ tam je. Ano nejsou tam všechny firmy ani všechny možnosti spolupráce.

Pokud jste dočetli až sem tak Vám za to děkuji. Přeci jen je to ve wordu 14 stránek A4.

David
David a jeho žiletky
Odpovědět

Zpět na „Všeobecně o holících strojcích a holení jimi“