Stránka 36 z 42

Re: Břitvy ve filmu a v umění vůbec

Napsal: 06 dub 2016, 18:31
od Uton
Druhý díl série o manželském páru, kde on chce přestat být detektivem, zato ona by se jím ráda stala. Mezi Williamem Powellem a Myrnou Loy to krásně jiskří, jejich Nick a Nora se neustále škádlí, vydatně popíjejí a kudy chodí, tudy perlí. I v tomto díle na nás čeká vražda, tedy spíše vraždy, a tentokrát je v zástupu podezřelých i Nořina sestřenice, a tak se – k našemu pobavení a Nickově zděšení - seznámíme s její rodinou.

After the Thin Man
Komedie / Romantický / Krimi / Mysteriózní / USA /1936 / 112 min
Režie: W. S. Van Dyke
Scénář: Frances Goodrich
Hudba: Herbert Stothart
Hrají: William Powell, Myrna Loy, James Stewart, Elissa Landi, Joseph Calleia, Jessie Ralph, Alan Marshal, Sam Levene, Penny Singleton, George Zucco, Paul Fix, Jonathan Hale, Bobby Watson, Vince Barnett, Louis Natheaux, Claire Rochelle, Mary Gordon, William Worthington, Ralph Brooks, Sherry Hall, Fred Graham, Harry Tyler, Richard Loo, William 'Billy' Benedict, Cyril Ring, Bert Scott, Jane Talent, Dorothy Vaughan, Clarence Kolb, Charles Trowbridge, Heinie Conklin, Jean Laverty, Lucille Ward, Eric Wilton, Frank Fanning


Re: Břitvy ve filmu a v umění vůbec

Napsal: 12 dub 2016, 12:22
od Uton
Při psaní scénáře si Luis Bunuel a Salvador Dali dávali záležet, aby nic ve filmu nebylo racionální. ANDALUSKÝ PES je 16 minut bizarních a surrealistických výjevů, které mohou, ale taky nemusí, něco znamenat.
Surrealismus 20. let dominoval zejména ve výtvarném umění a v literatuře, teprve tímto kratičkým snímkem, na první pohled pouhou provokativní hříčkou, vstoupil i do hájemství filmu. Příznačná je zvláštní, jakoby halucinační atmosféra, která vytěsňuje potřeby vázat vyprávění do úměrných příčinnostních vazeb. Nad groteskní stylizací však vítězí bizarnost někdy až hrůzná - počínaje úvodním záběrem s rozřezávaným okem a konče pověstnou scénou, kdy mladík chtěje se dostat ke své milence táhne dva klavíry, na nichž spočívají mrtvá dobytčata, potřísněná krví a výkaly.

Ženské oko, které je na začátku snímku rozřezávané, je ve skutečnosti oko z krávy. Jeden z jezuitů, které hrdina táhne společně s pianem je Salvador Dalí. Během promítání filmu došlo ke dvěma potratům. Pierre Batcheff i Simone Mareuil spáchali v soukromém životě sebevraždu.

Andaluský pes (Un Chien Andalou/An Andalusian Dog)
Krátkometrážní / Experimentální / Fantasy / Psychologický
Francie, 1928, 16 min
Režie: Luis Buñuel
Scénář: Salvador Dalí, Luis Buñuel
Hrají: Simone Mareuil, Pierre Batcheff, Luis Buñuel, Salvador Dalí


Re: Břitvy ve filmu a v umění vůbec

Napsal: 14 dub 2016, 11:14
od Uton
Válečný kůň je nádherný film. Přesně takový, jak by se od Spielberga očekával. Absurdnost války, a k tomu ještě té první světové, zobrazuje naplno a do toho vypráví až pohádkově příběh koně, který, a to je to nejdůležitější, hraje v tomto filmu hlavní roli. Všichni ostatní herci jsou až na druhé koleji.

Během celého filmu hrálo Joyeho celkem čtrnáct koní, zejména pak ze Španělska. Ústřední zvířecí představitel jménem Finder ztvárnil dříve také dostihového koně ve snímku Seabiscuit.

Oscar 6 nominací: Nejlepší film, Kamera, Výprava, Hudba, Zvuk, Zvukové efekty

Válečný kůň (War Horse)
Drama / Válečný / Historický / USA / 2011 / 141 min
Režie: Steven Spielberg
Scénář: Richard Curtis, Lee Hall
Kamera: Janusz Kamiński
Hudba: John Williams
Hrají: Jeremy Irvine, David Thewlis, Emily Watson, Tom Hiddleston, David Kross, Benedict Cumberbatch, Peter Mullan, Niels Arestrup, Patrick Kennedy, Nicolas Bro, Rainer Bock, Robert Emms, David Dencik, Toby Kebbell, Eddie Marsan, Geoff Bell, Liam Cunningham, Gary Lydon, Hinnerk Schönemann, Sebastian Hülk, Gerard McSorley, Philippe Nahon, Celine Buckens, Martin Dew, Matt Milne, Johnny Harris, Hannes Wegener, Seamus O'Neill, Anian Zollner, Michael Kranz, Edgar Canham, Trystan Pütter, Peter Benedict, Leonard Carow, Markus Tomczyk, Jean-Claude Lecas, Lasco Atkins, Tony Pitts, Pip Torrens
Produkce: Steven Spielberg, Kathleen Kennedy
Střih: Michael Kahn


Re: Břitvy ve filmu a v umění vůbec

Napsal: 15 dub 2016, 21:26
od rotavator
Ten film War horse je naozaj úžasný, odporúčam pozrieť.

Re: Břitvy ve filmu a v umění vůbec

Napsal: 20 dub 2016, 10:06
od Uton
Minnelliho známe především jako režiséra muzikálových klasik, ale dokázal uspět i v jiných žánrech. Důkazem může být například tento snímek, který posbíral pět oscarových nominací. Příběh je poměrně otřepaný: nadějný spisovatel se vrací z války do svého rodného města, čímž se komplikují vztahy nejen v rodině, ale i mezi ostatními obyvateli. Co ale snímek povyšuje výš, jsou herecké výkony Sinatry a především Shirley MacLaineové, která na sebe touto rolí poprvé výrazněji upozornila. Stejně tak musím pochválit skvělou práci s kamerou. Na allmovie.com se píše, že se jedná o film, který dává smysl pouze v širokoúhlém formátu.

Some Came Running
Drama, USA, 1958, 137 min
Režie: Vincente Minnelli
Předloha: James Jones (kniha)
Kamera: William H. Daniels
Hudba: Elmer Bernstein
Hrají: Frank Sinatra, Dean Martin, Shirley MacLaine, Martha Hyer, Arthur Kennedy, Nancy Gates, Leora Dana, Betty Lou Keim, Larry Gates, James Jones, Marion Ross, George E. Stone, Len Lesser, Denny Miller, William Schallert, Donald Kerr, Ric Roman, Connie Gilchrist, Franklyn Farnum, Roy Engel, Don Haggerty, George Cisar, Anthony Jochim


Re: Břitvy ve filmu a v umění vůbec

Napsal: 24 dub 2016, 20:03
od Uton
Lehce bláznivá moderní komedie, která pohádkovou metaforou zobrazuje modelovou situaci současné rodiny a zároveň je vystavěna na základech klasické pohádkové zápletky. Král touží předat vládu svému synovi, který se tudíž musí oženit. Mladému princi se však žádná z nabízených princezen nezamlouvá, protože miluje jinou, obyčejnou venkovskou dívku.

Kočičí princezna
Pohádka, Česko, 2005, 57 min
Režie: Roman Meluzín
Hrají: Zlata Adamovská, Ladislav Mrkvička, Jitka Čvančarová, Marek Holý, Josef Somr, Vladimír Marek, Jaromír Nosek
Střih: Ondřej Pechar
Zvuk: Václav Seyček
Kostýmy: Božena Měchurová, Simona Ledererová


Re: Břitvy ve filmu a v umění vůbec

Napsal: 27 dub 2016, 15:55
od Uton
Poslední dobou mě naše kinematografie mile překvapuje tím, jak často ve filmech používají břitvu jako rekvizitu. Nevím jestli je to tím, jak to na plátně či obrazovce dobře vypadá a nebo proto, že to dnes už většina lidí pokládá za takovou retro exotiku. No možná to je pro oboje. :D

V rámci příprav na natáčení filmu museli herci podstoupit i běžkařský trénink, Marka Taclíka například připravoval sám mistr světa Martin Koukal.

Klasická taškařice, na které vyloženě špatného není nic, když si uvědomíme, že je to režijní debut Vojty Kotka, okořeněná horským prostředím, které jsme tady, kdyby nebylo navrátivších se sněženek a machrů, dlouho neměli. Relativně fungovaly i vážnější momenty, což jenom potěší.

Padesátka - ukázka č.1.
Komedie, Česko, 2015, 97 min
Režie: Vojtěch Kotek
Scénář: Petr Kolečko
Kamera: Tomáš Sysel
Hudba: Viliam Béreš, Patrik Karpentski
Hrají: Ondřej Pavelka, Marek Taclík, Jakub Prachař, Jiří Mádl, Vojtěch Kotek, Vilma Cibulková, Tereza Voříšková, Oldřich Kaiser, Jiří Schmitzer, Hana Vagnerová, Jaromír Dulava, Kryštof Hádek, Matěj Ruppert, Pavla Tomicová, Jakub Štáfek, Lukáš Pavlásek, Jakub Žáček, Alena Štréblová, Tomáš Jeřábek, Michal Zelenka, Jan Hájek, Otmar Brancuzský, Matyáš Svoboda, Anna Linhartová, Eliška Křenková, Anna Fialová
Produkce: Daniel Strejc
Masky: Jana Dopitová


Re: Břitvy ve filmu a v umění vůbec

Napsal: 27 dub 2016, 16:27
od Uton
Nebudeme to dnes protahovat a dáme si rovnou i druhou ukázku z filmu Padesátka. Co říkáte? :lol:

Titulní píseň "Padesátka" přímo pro film složil Michal Hrůza. Vojta Kotek natočil určité části filmu ve dvou verzích - jednu pro kino, a druhou pro televizi. Ve filmu je spousta detailů totožných se skutečností, například fotografie bývalé ženy Pavkova syna (Jakub Prachař) je portétem Dany Batulkové, tedy jeho skutečné matky.

Padesátka - ukázka č.2.


Re: Břitvy ve filmu a v umění vůbec

Napsal: 04 kvě 2016, 17:44
od Uton
Režisér Oury přiznal, že když Louis de Funès během natáčení improvizoval mimo původní plán, musel smíchy odcházet po čtyřech mimo umístění kamery a dekorací, abych svým smíchem nenarušil vynikající pořízené záběry.

Ve filmu objevující se transportéry nejsou německé, ale ve skutečnosti předělané americké M3, kterých bylo po válce dostatek. Stejný typ se objevil i v komedii Kam se poděla sedmá rota? (1973).

Louis de Funès hraje na piano v Pařížské Opeře. Ve skutečnosti, za druhé světové války a francouzské okupace, hrál Funès na piano po pařížských barech.

Film vidělo ve Francii 17 milionů diváků, to je nejvíc do doby, než se do kin dostal Titanic v roce 1997.

Velký flám (Don't Look Now: We're Being Shot At)
Komedie / Válečný
Francie / Velká Británie, 1966, 132 min
Režie: Gérard Oury
Scénář: Gérard Oury, Danièle Thompson, Georges Tabet, Denis… (více)
Kamera: Claude Renoir
Hudba: Georges Auric
Hrají: Bourvil, Louis de Funès, Claudio Brook, Andréa Parisy, Colette Brosset, Mike Marshall, Mary Marquet, Pierre Bertin, Benno Sterzenbach, Marie Dubois, Terry-Thomas, Reinhard Kolldehoff, Paul Préboist, Hans Meyer, Sieghardt Rupp, Helmuth Schneider, Guy Grosso, Michel Modo, Jean Droze, Henri Génès, Paul Mercey, Lionel Vitrant, Rudy Lenoir, Pierre Roussel, Alice Field, Gabriel Gobin, Christian Brocard, Jacques Bodoin, Fred Fischer, Jean-Pierre Posier, Mag-Avril, Raymond Pierson, Tony Rödel, Konrad von Bork, Jerry Brouer, Anne Berger
Produkce: Robert Dorfmann

Na YouTube nejde zveřejnit video, tady to zatím hraje ;) :
https://rutube.ru/video/20d39fe166fb493 ... ab8a42022/

Re: Břitvy ve filmu a v umění vůbec

Napsal: 08 kvě 2016, 19:42
od Uton
Australské drama vypráví příběh Romula a jeho krásné ženy Christiny, kteří utekli do Austrálie. Tam se potýkají s těžkým živobytím a komplikovanými vztahy, jež těžce doléhají na synka Raimonda.

Romulus, můj otec (Romulus, My Father)
Drama / Životopisný
Austrálie, 2007, 100 min
Režie: Richard Roxburgh
Kamera: Geoffrey Simpson
Hrají: Eric Bana, Franka Potente, Marton Csokas, Kodi Smit-McPhee, Jacek Koman, Silvia Colloca, Heather Mitchell
Střih: Suresh Ayyar